Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Loustalet 5 » 24 jul 2018 10:51

Hoi
Dankje voor het idee, ik heb er nog niet aan gedacht. Zal ik zeker doen! :duimop:

Groetjes Loustalet

Ziva
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2018 17:04
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Ziva » 24 jul 2018 14:46

Nachthok blijft hier open. Wij wonen ook in een gewone woonwijk - hoekhuis. Ren is logischerwijs wel gewoon dicht.

Gebruikersavatar
Redshibaman
Berichten: 212
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Redshibaman » 24 jul 2018 15:22

Nachthokken altijd open en verbonden met de binnenrennen. Er is een sluis waardoor de kippen naar buiten kunnen, maar die wordt 's avonds afgesloten met een luik.
Ja, wij hebben vossen heel dicht in de buurt en ik loop dus inderdaad het risico dat, mochten de vos gaan graven, hij/zij in de kippenren kan komen. Mocht dit gebeuren, dan denk ik dat dit niet zonder kabaal van de kippen plaatsvindt en ik vertrouw erop dat hier mijn 6 Shiba's op zullen aanslaan. En reken maar dat mijn man, of ik, hier weer op zullen reageren

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Trea » 24 jul 2018 17:35

speets schreef:Ik wilde eigenlijk weten of er mensen zijn die 's nachts het risico accepteren op katten en/roofdieren.

In Nederland, binnen de bebouwde kom, in een tuin waar in elk geval geen vossen kunnen komen.


Het is echt een fabel dat vossen niet binnen de bebouwde kom komen. Ik woon zelf ook binnen de kom en heb hier zelfs een keer midden op de dag oog in oog gestaan met een vos. Loerend naar de konijnen die ik toen had. Slachtoffers hebben vossen hier in de buurt legio gemaakt. Om katten zou ik me minder zorgen maken.

Een tuin waar geen vossen in kunnen komen is volgens mij een stevige ren waar bijvoorbeeld een paar leuke struiken in staan.

speets
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 dec 2017 17:44
Land: Nederland
M/V: M

Re: Zijn er meer mensen die de ren altijd open laten?

Berichtdoor speets » 24 jul 2018 18:10

@Trea: mijn vraag is helemaal niet of jij het een optie vindt.
Het interesseert me echt he-le-maal niets of ik jouw goedkeuring heb.
Goed lezen is een kunst!

Zo beweer ik ook nergens dat er binnen de bebouwde kom geen vossen komen.
Wat ik schreef was: " in een tuin waar in elk geval geen vossen kunnen komen".
(Wel eens van schuttingen en ommuurde tuinen gehoord?).

Heel jammer dat er weer allerlei antwoorden komen op vragen die ik niet stel.

En voor de anderen: sorry dat ik me niet zorgvuldiger uitdrukte. Ik had het woord 'binnenren' moeten gebruiken in plaats van 'nachthok'. Ik heb zo'n 'compleet' nachthok met rennetje. Van daaruit kunnen ze de hele tuin door.
Over het deurtje van dat rennetje ging mijn vraag, maar op dit forum kun je de kop helaas niet veranderen.
Heel jammer, al vraag ik me af of dat veel verschil zou hebben gemaakt qua offtopic reacties.

Nogmaals mijn vraag: "Zijn er meer mensen die de ren altijd open laten?".

(Voor wie bovenstaande niet allemaal gelezen heeft: ik ken de risico's en ik hoef geen advies of goedkeuring. En ik weet ook wel dat bijna iedereen zijn ren dicht doet, maar daar gaat mijn vraag dus niet over).

Gebruikersavatar
Redshibaman
Berichten: 212
Lid geworden op: 27 aug 2015 11:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zijn er meer mensen die de ren altijd open laten?

Berichtdoor Redshibaman » 24 jul 2018 18:28

speets schreef:Nogmaals mijn vraag: "Zijn er meer mensen die de ren altijd open laten?"

Ik heb gereageerd, maar weet nu even niet of het een gewenste reactie was... Maar wat ik me nu opeens afvraag is: waarom stel je de vraag? Wat wil je met de informatie van mensen die je een antwoord hebben gegeven? Ga je daar iets mee doen?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Trea » 24 jul 2018 18:40

Ik had je vraag wel goed gelezen maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die een tuin hebben waar een vos niet in kan komen. Een muur of schutting van 2 m is n eitje voor een vos.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Kip La La » 24 jul 2018 19:22

Voor een aanpassing aan een bericht kun je altijd de moderators notificeren.

Verder denk ik dat NIEMAND hier zijn rendeur altijd open laat staan want dan zou het je waarschijnlijk niet genoeg INTERESSEREN of je kippen eraan gaan of niet en bijgevolg zou je geen kippenforum bezoeken.
Behalve dan als je het WEL altijd open liet staan en je kippen kwijt bent geraakt aan een rover (die natuurlijk ELKE tuin wel in-en uit kunnen komen) en je zo op het forum bent beland met de vraag wie o wie je dieren heeft verschalkt.
Dus waarschijnlijk hadden wij ALLEMAAL niet op je vraag moeten reageren maar ja, daar zijn we te SOCIAAL voor denk ik en willen we graag over onze dieren en onze bevindingen schrijven.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor Fryske » 24 jul 2018 19:46

Nee/ Ja (zo duidelijk?)

Dit spelletje heet; Je mag alleen maar JA of NEE zeggen

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Zijn er meer mensen die het nachthok altijd open laten?

Berichtdoor danielb » 24 jul 2018 20:59

ik sluit niets op.
enkel kuikens tot een bepaalde leeftijd omdat die voor heel veel rovers een lekkernij zijn.
vorig jaar heb ik wel 2 eenden verloren aan 2 bunzings.
savonds worden er wel sindsdien lichtjes uitgehangen en de honden kunnen terug overal komen...


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten