Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 06 jan 2019 21:42

Dank jullie!
De volgende dag lag er weer een ei. De dag erna geen, maar de dag erna wéér één! Vandaag weer een rustdag. Benieuwd of ze morgen weer een ei voor ons heeft.

Overigens is ze ineens heel tam naar ons toe. Ze was altijd de schuwste, nu staat ze steeds vooraan. En als je haar met je hand benadert, gaat ze zitten om gedekt te worden. Dusssss....... :mrnono:
Pien haar lellen en kam beginnen langzaamaan ook wat roder te worden, dus ben benieuwd.

Met Mien gaat het overigens niet zo lekker. Ben met haar naar de dierenarts geweest, ze bleek heel mager te zijn. Mestonderdoek wees coccidiose uit. De dierenarts vond haar echter zo extreem mager (maar wel alert en goed in de veren enzo) dat ze verder onderzoek heeft gedaan, incl röntgenfoto's, maar ze kon niks vinden.
Mien (en de anderen) behandeld met baycox, maar ze lijkt alleen maar slechter te worden. Morgen weer even bellen, maar ik zie het wat somber voor haar in....

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Elroy » 08 jan 2019 12:45

Afgelopen donderdag kwamen vrienden van ons met hun 2 (kleine) hondjes langs. Lucky, ons 8 maanden oude haantje zag de honden voor de achterdeuren staan. Hij liep er kordaat op af met een baltsende vleugel. Dat baltsen verdween als sneeuw voor de zon toen hij zag dat het honden waren. Honden heeft hij nog nooit gezien. De nekveren gingen onmiddellijk omhoog en ik dacht: eens kijken wat er gebeurd als we een hondje naar buiten laten. De deur ging op een kier en tegen mijn verwachting in glipte de haan naar binnen (hij is met zijn zus binnen opgegroeid) en joeg de andere hond alle hoeken van de kamer door, beiden al slippend over het laminaat. Hij pikte de hond hard op de rug en de hond rende naar buiten, haan er achteraan, sprong op de hond, hard pikkend. Snel de boel weer uit elkaar gehaald, honden naar binnen die stil onder de tafel gingen liggen. Lucky liep buiten met de borst naar voren en klapperend met de vleugels rond. Ik moet zeggen: een tophaan. Zo rustig en aanhankelijk laat hij zich oppakken en vallen de ogen dicht als we zijn kropje masseren en zo dapper en aanvalslustig als het moet. We zijn trots op Lucky! :duimop:

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Loustalet 5 » 08 jan 2019 13:25

Ik zie het al voor me:
Bordje met BEWARE waar de haan op staat! :lol:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 08 jan 2019 15:58

You go Lucky! :cheer:

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 09 jan 2019 09:27

Hahahaha, heerlijk beschreven ook, ik zie 't helemaal voor me!!
Wij hebben 3 binnenkatten. Soms glipt er één de tuin in en eigenlijk vind ik dat geen probleem. Maar ben zo bang dat ze de kippen pakken. Hoewel de buurt kat hier ook vakkundig wordt weggejaagd door de gezusters tok.

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Elroy » 09 jan 2019 14:38

Jannekje7 schreef:Hahahaha, heerlijk beschreven ook, ik zie 't helemaal voor me!!
Wij hebben 3 binnenkatten. Soms glipt er één de tuin in en eigenlijk vind ik dat geen probleem. Maar ben zo bang dat ze de kippen pakken. Hoewel de buurt kat hier ook vakkundig wordt weggejaagd door de gezusters tok.


:-) Volgens mij hoef je niet bang te zijn met katten. Wat ik tot nu toe met onze kippen en op filmpjes heb gezien wagen katten zich er niet aan. Liever aan heel klein spul.

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 27 jan 2019 10:23

Zo, ben ik weer, even geleden :mrgreen:
Veel gebeurd op kippengebied hier!

Helaas hebben we ons kipje Mien moeten laten inslapen. Dat betekende dat we nog maar 2 kipjes over hadden en dat vond ik eigenlijk geen optie. Van het voorjaar zouden we er twee bij halen.

En toen was er via via iemand die opvang zocht voor 4 kipjes. 2 (vermoedelijk) sabelpoot kriel, 1 wyandotte kriel en 1 wyandotte groothoen. We hebben toen besloten dat de ren er is voor de sier, de kippen de hele dag los mogen lopen en de 4 kipjes welkom zijn.

Een kleine week geleden ben ik ze gaan halen en sindsdien hebben we kippen tv. Ik vind het ontzettend interessant om naar te kijken. Er zijn wat kleine schermutselingen geweest, maar omdat de grote wyandotte zo duidelijk de sterkste is en zij een heel rustig karakter heeft, waren de eerste rangen snel verdeeld. Ook de kleine wyandotte is een lieve kip.
Er is wel geharrewar tussen de (vermoedelijk) sabelpootjes en de cochins. Nu beiden lager in rang en dat moet nu dus bepaald worden. Ze zijn eigenlijk allemaal nog bang van elkaar.

Bijkomende gekkigheid: de nieuwe kippen durven nog niet buiten de ren. Ze waren in hun oude thuis niet al te veel gewend geloof ik. Wel fijn voor de cochins, die scharrelen in alle rust buiten.
''s Avonds gaan er 4 van de 6 op stok. Eén van de sabelpootjes en de grote wyandotte moet ik er elke avond met de hand in zetten. Op zich niet verkeerd want ze zijn alles behalve handtam, en zo merken ze dat ik ze elke dag niet opeet. En ik ga vandaag een langere loopplank maken, volgens mij is de grote wyandotte een beetje onhandig...

Ik zal binenkort eens wat foto's maken van het 6-tal. Ze zijn een knappe groep samen!

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 31 jan 2019 16:05

Vandaag verraste één van de nieuwe kippetjes ons met een ei!! Wat een gekkie, midden in de winter leggen :ilove:

stevia82
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2018 15:42
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor stevia82 » 01 feb 2019 21:13

Wij hebben drie wyendotte hennetjes kleur zwart/wit die zijn op 2e kersdag 2018 eitjes gaan leggen en het bijzondere daaraan is dat we twee legnesten naast elkaar hebben waarvan ze er maar èèn van gebruiken het andere legnest hebben ze nog geen ei in gelegd.
Heeft iemand hier een verklaring voor.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Isabel » 01 feb 2019 21:42

Soms is er één plek gewoon favoriet. :mrgreen:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten