Bunzing?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 26 jul 2019 22:53

Er zit op mijn net al wel een aansluiting voor stroom... heeft dat voor de kippen geen effect? Ze steken vaak hun kop erdoor om buiten de ren het 'groenere' gras te eten?

AstridW
Berichten: 121
Lid geworden op: 09 apr 2019 08:54
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bunzing?

Berichtdoor AstridW » 27 jul 2019 07:45

Ja ze gaan er even stroom van krijgen en je hebt dan even paniek, maar de meeste snappen het na 2 keer wel hoor. Het zijn maar lichte stroomstootjes. En de kippen hebben hiermee geen link met mensen dus ze worden er niet minder tam om.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 27 jul 2019 08:28

AstridW schreef:Ja ze gaan er even stroom van krijgen en je hebt dan even paniek, maar de meeste snappen het na 2 keer wel hoor. Het zijn maar lichte stroomstootjes. En de kippen hebben hiermee geen link met mensen dus ze worden er niet minder tam om.

Top, ik ga kijken!!

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 31 jul 2019 10:08

We zijn nu een aantal dagen verder. De eerste twee dagen waren de andere kippen helemaal van slag en zijn niet uit de buurt van het nachthok geweest. Vanaf zondag lopen ze weer door de ren te stappen en zijn ze lekker aan het scharrelen, al wat behoedzamer dan voorheen. Ze eten al wel weer uit de hand en ze zijn goed nieuwsgierig.

Inmiddels heb ik op de wild cam nog niets raars gezien en komen de kippen een uurtje later uit het hok (na de schemer). Ik ga ook preventief een val zetten (in overleg met de DA) en ben aan het kijken naar een schrikdraad apparaat, maar vind dat een beetje eng omdat de kippen altijd tegen het hek aan komen staan als we ze gaan voeren en dan ben ik bang voor de associatie tussen voeren/ons en het krijgen van een schok. Dus dat vind ik nog een moeilijke keuze.

Gebruikersavatar
keijmel
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2012 20:04
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zierikzee

Re: Bunzing?

Berichtdoor keijmel » 31 jul 2019 11:00

Hoi Moriarty,

Pas a.u.b. op met het zetten van vallen.
Het is verboden om bunzings te doden, te verwonden en hun vaste rust- of voortplantingsplaatsen opzettelijk te beschadigen of vernielen (art. 3.10).
Ik snap jouw frustratie maar zou willen adviseren te zoeken naar een humane oplossing.

Succes in ieder geval.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 31 jul 2019 12:31

keijmel schreef:Hoi Moriarty,

Pas a.u.b. op met het zetten van vallen.
Het is verboden om bunzings te doden, te verwonden en hun vaste rust- of voortplantingsplaatsen opzettelijk te beschadigen of vernielen (art. 3.10).
Ik snap jouw frustratie maar zou willen adviseren te zoeken naar een humane oplossing.

Succes in ieder geval.


Het is in overleg juist om opnieuw uit te zetten. Het zijn geen klemmen of zo, maar een levende vangst val.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 31 jul 2019 12:53

Sorry, ik moet even compleet zijn. Omdat het juist beschermde dieren zijn heb ik overleg gehad met iemand die bevoegd is om ze te vangen en die gaat een val zetten en bij 'succes' wordt het dier overgeplaatst of herplaatst zoals hij dat noemde. Maar dank voor de waarschuwing, dat wordt gewaardeerd keijmel!

Gebruikersavatar
keijmel
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2012 20:04
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zierikzee

Re: Bunzing?

Berichtdoor keijmel » 31 jul 2019 13:00

Graag gedaan :duimop:

En veel succes....ik hoop op een goede afloop voor jou, jouw kippen én de bunzing ;)

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 06 aug 2019 11:00

Vanmorgen stond ik mijn tanden te poetsen en ik zag ineens een havik achter over het land scheren. De kippen hadden hem al gezien, zaten met zijn allen onder het afdakje en hok, maar de schrik zat er het volgende half uur nog in. Ik begin te vermoeden dat 'bijtgaatjes' van het onderzoek van de DA mogelijk nagels/klauwen kunnen zijn. Want de wildcam heeft net als de val nog niets opgeleverd. We houden het in de gaten.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bunzing?

Berichtdoor moriarty » 06 aug 2019 15:36

En we vinden net in de boomgaard een duifvleugel en even verderop een hele pluk veren. De rest van de duif is onvindbaar. De boomgaard is precies dus ook waar vanmorgen de havik vandaan kwam. Ik begin te vermoeden dat mijn stelligheid van de mening van de DA over een katachtige mogelijk wat in twijfel getrokken gaat worden. Dus een net is besteld om over een deel van de ren te kunnen spannen is besteld, al ga ik 400m2 dus niet kunnen overspannen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten