Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kip4Mens
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2020 23:38
Land: Nederland
M/V: M

Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Kip4Mens » 21 apr 2020 22:51

Hallo mensen.
Ik heb 2jaar kippen in mijn tuin gehad. En het was leuk :gulzig: . Maar ivm kids en vrouw en stof ben ik gestopt.
Maar ik wil het dolgraag weer doen.

İs er een mogelijkheid om dit ergens anders te doen?

Heb al volkstuin gevraagd maar dat mag niet :frown:.

Paar boeren gevraagd ook niet gelukt.

frankip
Berichten: 2954
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor frankip » 22 apr 2020 06:45

Wat heb je aan kippen die je niet om je heen hebt ? Zo`n verplichting om zomer en winter ergens naar toe te moeten waar je je kippen een handje voer in de bak gooit en weer weg gaat is toch niet leuk. Plus de risico`s, want hoe wil je ze opsluiten of loslaten, en beschermen tegen roofdieren ? Ik zou t niet doen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Kip La La » 22 apr 2020 08:09

Helemaal eens met frankip.

Joog
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 mar 2015 09:46
Land: nederland
M/V: M

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Joog » 22 apr 2020 08:29

Natuurlijk is dit mogelijk, door zoeken naar of volkstuintjes (waar het wel mag), of bv paarden weide. Ik houd ook kippen (heb er thuis ook) bij de paarden. Vooral makkelijk met de hanen, bij de weide hoef ik nergens naar te kijken (woon in woonwijk), en heb ik daar dus ook volop hanen. Roofdieren is niet zo moeilijk, geheel afgesloten hok/ren. Ben ik bij de weide (elke dag) laat ik de kippen los scharrelen. Deze kippen hebben het eigenlijk beter als die thuis zitten (veeeel meer ruimte) Wat ook optie is, is bosgrond kopen. Je zal versteld staan hoe goedkoop dit is. Sommige percelen mag je bijna niks, sommige weer wel, even uitzoeken..

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Kip La La » 22 apr 2020 10:31

Tja paarden moet je ook een x aantal keer per dag naartoe, elke dag maar weer, geen dagje overslaan.
Daar zie ik zelf de lol ook niet van in maar ieder het zijne, ik ben geen paardenmens.

Joog
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 mar 2015 09:46
Land: nederland
M/V: M

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Joog » 22 apr 2020 12:19

Is ook om de hoek van mijn huis, dus het valt wel mee. Maar heb in t verleden ook in een volkstuin gezeten, moest ik elke dag km of 6 op en neer. Had het er graag voor over, was dat, of niets. Dan liever op en neer... Maar ook voor mensen die geen of erg kleine tuin hebben, is het een optie. Niet ieder heeft de ruimte ervoor, dan lijkt mij dit goede optie.. Lastige bij de volkstuin was dat er heel veel mensen bij elkaar zaten met dieren, hierdoor waren muizen en ratten wel serieus probleem.. Maar waar een wil is, is een weg..

Kip4Mens
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2020 23:38
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Kip4Mens » 23 apr 2020 12:26

Ik ben al gaan vragen aan boeren. Maar tot nu toe geen ja gekregen.

Ik woon in Eindhoven
Als iemand een idee heeft waar ik het kan doen.

De volkstuinen heb ik in heel de omgeving gezocht maar in al hun reglementen kan het niet behalve bijen.

Deborah123
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Deborah123 » 23 apr 2020 13:16

als de rust weder gekeerd eens, vragen of het bij een bejaardentehuis mag als vdrtier voor de bewoners.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor lnge » 23 apr 2020 13:56

Er zijn hier meer mensen die kippen bij hun paard(en) hebben. En ook die ze op hun volkstuin hebben. Vroeger toen ik kind was, dus héél lang geleden, huurden wij een weitje en daar had ik een stal met een ezel en een geitje. En ik had daar ook konijntjes en één kip. S morgens voor ik naar school ging fietste ik daar langs en uit school ging ik er meteen weer naartoe. Mijn ouders waren daar ook vaak.
Ik zou het zo weer doen als ik geen tuin had. Of een volkstuintje, dat is ook heerlijk. Zoveel mensen gaan dagelijks naar hun volkstuin, dus daar dan ook een paar kippen houden kan best, als je zorgt dat ze veilig zitten.

Joog
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 mar 2015 09:46
Land: nederland
M/V: M

Re: Ik wil kippen houden buiten mijn tuin waar kan dat??

Berichtdoor Joog » 24 apr 2020 08:34

pb gestuurd


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten