Vanaf welke leeftijd kuikens azijn in het drinkwater, en welke

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Joog
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 mar 2015 09:46
Land: nederland
M/V: M

Re: Vanaf welke leeftijd kuikens azijn in het drinkwater, en welke

Berichtdoor Joog » 22 mei 2020 00:47

Mijn ervaring is dat het alleen tijdelijk werkt, je pakt het probleem niet echt aan, ze drinken minder, en dus ook veel minder dunne stront. Beter is de ontlasting laten zoeken, of zelfs preventief antibiotica (baycox heeft mijn voorkeur)

Gebruikersavatar
Aleks
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2016 16:29
Land: nederland
M/V: V

Re: Vanaf welke leeftijd kuikens azijn in het drinkwater, en welke

Berichtdoor Aleks » 24 mei 2020 17:40

Joog schreef:Mijn ervaring is dat het alleen tijdelijk werkt, je pakt het probleem niet echt aan, ze drinken minder, en dus ook veel minder dunne stront. Beter is de ontlasting laten zoeken, of zelfs preventief antibiotica (baycox heeft mijn voorkeur)


Bedankt voor je reactie maar ik ben niet zo'n fan van preventieve antibiotica. Slecht voor de weerstand van mijn, nog jonge, beestjes en slecht voor de resistentie van bacteriën voor antibiotica.
Op dit moment is het probleem ook niet zo groot dat het geven van antibiotica nodig is. Inmiddels gaat het heel goed met ze. Als ze echt ziek mochten worden ga sowieso ik eerst met ze naar de DA voordat ze welk echt medicijn dan ook krijgen. Ik dacht alleen dat het aan zuren van het drinkwater is toe kon voegen aan hun gezondheid maar ik begrijp inmiddels dat dat niet zo is. groetjes, Alex


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten