Kippen op stok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Joog
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 mar 2015 09:46
Land: nederland
M/V: M

Re: Kippen op stok

Berichtdoor Joog » 02 sep 2020 18:30

Die plank weg doen. Is het denk al meteen goed. Wil je de stront opvangen/weghouden van de kippen. Is het beter om bv 10cm boven de grond wat gaas te spannen, kunnen de kippen niet in hun eigen stront lopen, en dan hoef je het er maar eens in de week of zo er onderuit te vegen/schrapen. Die afgeronde stokken wel of niet lijkt mij onzin. Heb bij mij volop afgeronde en ook niet afgeronde zit stokken. Maar die gekke kippen slapen liever op stalen damwand profiel. Is dus zo scherp als t maar zijn kan...

lucky_me1
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018 15:45
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kippen op stok

Berichtdoor lucky_me1 » 03 sep 2020 09:14

* ik neem aan dat iedereen uit eigen ervaring spreekt naar beste vermogen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit iemands quote als onzin afgedaan heb, ook al lagen mijn ervaringen anders. Dit moest me toch even van het hart.
* Ik zou zeggen voor wat betreft die stok, probeer het uit. Wat kan je verliezen? Die plank lager plaatsen of verwijderen is wel een goed idee. Kippen hebben inderdaad graag een gevoel van hoogte

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Kippen op stok

Berichtdoor Dr_Haantje » 03 sep 2020 09:57

Joog schreef:Die afgeronde stokken wel of niet lijkt mij onzin. Heb bij mij volop afgeronde en ook niet afgeronde zit stokken. Maar die gekke kippen slapen liever op stalen damwand profiel. Is dus zo scherp als t maar zijn kan...

Ja ja....

Afbeelding

Ik vraag mij af waar je de scherpte van die damwandplaten vandaan haalt.
Mijn ervaring is dat deze mooie afgeronde hoeken heeft. Een houten lat of balk daar in tegen, kun je je lelijk aan openhalen.

AstridW
Berichten: 121
Lid geworden op: 09 apr 2019 08:54
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen op stok

Berichtdoor AstridW » 03 sep 2020 10:47

zet dat profiel maar eens rechtop en kijk dan hoe scherp het is :gutgut:

Hier slapen ze ook op verschillende plekken: op stok (diverse hoogtes), eentje in het leghok en sommige liever op het leghok. Maakt mij allemaal niks uit. Elke dag even de mest opruimen werkt beter dan welke opvangplaat dan ook.

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Kippen op stok

Berichtdoor Dr_Haantje » 03 sep 2020 11:22

Precies, kippen zoeken zelf wel het fijnste plekje uit. ...net als mensen :-D

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen op stok

Berichtdoor Isabel » 03 sep 2020 12:52

Wel handig, die platen voor de pootjes als het vriest...

EelkeS
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2019 10:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen op stok

Berichtdoor EelkeS » 12 sep 2020 21:33

Hoi Iedereen,

Bedankt voor al jullie reacties.
De stok lijkt scherpe hoeken te hebben op de foto, dit is echter niet het geval.
Deze zijn afgrond maar kan mij voorstellen dat ze inderdaad scherp lijken.

Ik heb meerdere tips opgevolgd. Zo heb ik dezelfde dag een loopplankje aangebracht en ja hoor.
Dezelfde avond ging één van de dames gelijk al op stok. De ander wilde nog niet.
We hebben twee week lang haar elke keer bij de andere op stok gezet en sinds gisteren heeft ze de stok eindelijk gevonden. :cool:
Vanavond ook weer dus dat is mooi. Het volhouden heeft gewerkt. Hopelijk blijft het zo.

Afbeelding

frankip
Berichten: 2955
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kippen op stok

Berichtdoor frankip » 13 sep 2020 09:18

Top :duimop: En als je nu een stukje krant onder de kippen legt, kun je dat elke dag vervangen , met uitwerpselen, en hou je alles schoon. Ziet er erg mooi uit.

Gast1
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2012 02:35
Land:
M/V: V

Re: Kippen op stok

Berichtdoor Gast1 » 13 sep 2020 09:44

Leuk, een webcam in het hok!

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Kippen op stok

Berichtdoor Dr_Haantje » 13 sep 2020 18:04

Leuk, een webcam in het hok!

Heel erg leuk, maar nooit de IR-leds aanzetten om in het donker te kunnen kijken via de camera.
Kippen zien dit licht dus gewoon als een fel licht en kunnen er last van krijgen.
..zo niet, ze kunnen er behoorlijk door verblinden omdat dit licht best fel is.... maar voor ons mensen onzichtbaar.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten