Vraagje

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Marjo_J
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mei 2020 22:31
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Leuven

Re: Vraagje

Berichtdoor Marjo_J » 20 nov 2020 14:41

Pearlsofpassion schreef:Kip kan wel niet lopen, dus van elkaar uit de weg gaan is zowiezo geen sprake. :frons:
Ik vind dat er hier nogal snel en ondoordacht van strategie veranderd wordt eerlijk gezegd..


Beetje jammer dat je het zo ziet, we proberen ook maar te helpen hè ;)

En m.i. is er niets mis met van idee veranderen als er nieuwe info wordt aangedragen. Heb ook nergens gelezen dat de kip effectief niet meer kan lopen, enkel dat ze mankt (maar mss heb ik erover gelezen).

Enfin in ieder geval: als de dierenarts zegt de kip apart te zetten, zet ze dan apart. Als hij zegt dat ze bij de rest kan, zet ze dan bij de rest ;) En als ze apart moet, zie dan mijn eerste berichten ivm temperaturen en ev. een heating pad (en probeer sowieso iets aan die betonnen vloer te doen, want anders zouden er nog kippen kunnen volgen).
Das mijn mening, en daar mag je mee doen wat je wilt :puh2:

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Vraagje

Berichtdoor Dr_Haantje » 20 nov 2020 16:02

Afbeelding

"heatingpad?" (sorry, kon het niet laten....tenslotte is het etenstijd...)

Marjo_J
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mei 2020 22:31
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Leuven

Re: Vraagje

Berichtdoor Marjo_J » 20 nov 2020 16:07

Hahahahaha :gna:

Er is ook zoiets als je kip té veel warmte geven eh - zeker als je (nog) niet van plan bent ze op te eten ;)

Liz
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 jul 2020 22:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vraagje

Berichtdoor Liz » 20 nov 2020 17:27

Pearlsofpassion schreef:Kip kan wel niet lopen, dus van elkaar uit de weg gaan is zowiezo geen sprake. :frons:
Ik vind dat er hier nogal snel en ondoordacht van strategie veranderd wordt eerlijk gezegd..

Gewoon bij de andere op stok vind ik geen optie.. Ze kan wss niet op stok blijven zitten en anders kan ze er niet af zonder zich nog meer te bezeren..
Een eigen, warm (vb met lamp) plekje in het nachthok evt wel. Maar dan wel met een goed nestje en waar ze veilig zit..
Overdag of 's avonds maakt daarin geen enkel verschil omdat we er vanuit gaan dat ze nog herkent en aanvaardt wordt door de andere kippen.. Is dat niet zo, dan zet je haar beter niet bij de rest, want dan zal ze erg veel gepikt worden. En ze kan niet weg..
Je zal haar zowiezo op haar nestje moeten gaan zetten eens het donker is..

Wat zei de DA? Want dat is in de eerste plaats waar je beslissing van verdere verzorging op gebaseerd moet zijn..



Beste pearls of passion,

Ik ben om medicatie geweest bij de veearts inflacam. Ontstekingsremmer zou dit zijn. Ik mag haar 0,4 mg geven. 2x daags.
De kip zit niet bij de rest want het is inderdaad niet verantwoord. Wat ik wel heb gedaan is deze namiddag haar even laten rondstappen in onze tuin. 5minuutjes.Om te zien hoe het gaat met haar pootje. Ze mankt nog steeds. Ik ben even met haar naar het nachthok gegaan. Heb ze eventjes bij de rest gezet om nog eens het contact tussen hen te zien hoe het verloopt en zodat ze haar nog herinneren. Het beestje legde haar opnieuw op de grond. Daaraan weet ik dat het niet ok is om ze daar te laten. Ze kan niet op stok. De veearts zei zelf ook dat ze 4 dagen nog apart moet.

Groetjes en nu hopen dat de medicatie helpt. En haar op rust laten.

Liz
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 jul 2020 22:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vraagje

Berichtdoor Liz » 20 nov 2020 17:29

Beste allen,

Bedankt voor alle tips enzo! Maar ze zit nog in de bench. Aangezien ze bij de rest gewoon op de grond zich neerlegt. Wat mijn kippen normaal nooit zouden doen. Scharrelen constant zijn zeer druk... Liggen praktisch nooit neer enkel. Om te modder of zo baden.
Ontstekingsremmer gekregen... In de hoop dat dat aanslaat...
Verder hou ik de temperatuur hier in de gaten in de veranda... Het is momenteel 11 graden dus dat is ok. En als dat zo blijft mag ze daar blijven liggen.

Marjo_J
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mei 2020 22:31
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Leuven

Re: Vraagje

Berichtdoor Marjo_J » 20 nov 2020 17:42

Liz schreef: Aangezien ze bij de rest gewoon op de grond zich neerlegt.


Och duts. Nee, dat klinkt inderdaad niet best, klinkt ook wel wat ernstiger dan "gewoon" manken :gutgut:
Maar ik denk dat je het perfect aanpakt hoe je nu bezig bent, en de veranda lijkt me ideaal qua temperatuur. Nu is het gewoon aan haar om beter te worden...

Ik duim alleszins voor een snel herstel :duimop: hou je ons op de hoogte?

Liz
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 jul 2020 22:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vraagje

Berichtdoor Liz » 20 nov 2020 17:45

Jazeker Marjo :duimop: dank je.
Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ik hoop dat ze snel hersteld want leuk is het niet.
In de bench is ze ok. Eet redelijk goed, drinkt ook. Merk wel dat ze haar eten wel ook uit haar bakje gooit. We ligt altijd wel en deel naast.. Meelwormen eet ze ook graag.

Liz
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 jul 2020 22:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vraagje

Berichtdoor Liz » 21 nov 2020 20:20

Ons beestje zit nu al van dinsdag in de bench en het ziet er nog niet naar uit dat ze snel naar de anderen zal kunnen al hoop ik dat wel.
Normaal 4 dagen ontstekingsremmer in haar bekje spuiten en dan zou dat toch moeten beteren?
Ik hoop het alvast. Soms krult ze haar tenen van de slechte poot... Zou dat een betekenis kunnen hebben?

Marjo_J
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mei 2020 22:31
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Leuven

Re: Vraagje

Berichtdoor Marjo_J » 21 nov 2020 20:24

Goh, kan denk ik vanalles zijn - stijfheid, pijn, ...

Welk ras is ze precies? (Kan zijn dat je het al verteld hebt hoor, maar dan kijk ik erover :gutgut: )

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Vraagje

Berichtdoor Dr_Haantje » 21 nov 2020 21:16

Ik blijf er toch bij dat de kip in beweging moet blijven. Wat de dierenarts ook zegt..


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten