Fles lammeren

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Fles lammeren

Berichtdoor Amber22 » 14 mei 2022 01:05

Hallo allemaal
Ik zit ergens mee
Wij hebben schapen op de zorgboerderij. Nu hebben we 10 lammeren bij 7 schapen .
Die 8 van de lammeren gaan straks naar buiten . Maar we hebben 2 op de fles . Die nog veel te klein zijn om mee te kunnen .


Het zit zo

De ooi geeft helaas geen melk . Vanaf het begin niet . Ze is super blij met haar lammeren en laat ze ana de uier drinken . Waar helaas dus geen melk uit komt . We hebben de uier na laten kijken . Volgens de arts iw er iets gebeurt vorig jaar waardoor er geen melk uit kwam uit 1 tepel . Kwam nog wel wat uit . Maar nu niet meer
Dus hebben we de 2 ling op de fles gezet . Wand ja beter 2 fles lammeren dan 2 dode lammeren

Maar nu wil de eigenaar de ooi buiten hebben met de kudde . En haar van haar kroost schijden . Nu heb ik daat heel erg moeite mee omdat ze de 2 wel acepteert

Is dit bevordelijk om ze te scheiden . Wand we hebben wel vaker fles lammeren gehad . Dat schaap taalde er niet naar omdat ze een 4 lign had . Waar van 2 op de fles moesten bij te weinig melk voor 4

Maar deze ooi gaat dus zonder haar lammeren naar buiten


Wat is de beste oplossing . Wand de 2ling op de fles kan helaas nog niet bij de groep .

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor tuff cookie » 14 mei 2022 05:57

Het schaap zal ongeveer een week de lammetjes missen.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 mei 2022 07:15

Ik vind het ook zielig. Zieliger dan nog even langer in de stal blijven bij haar kinders.
Als haar lammeren achterblijven kan de rest van de groep haar (idd voor een week of zo) toch gestolen worden. En als de lammeren er dan later bij komen staan ze er alleen voor.
Ik zie er het voordeel (anders dan gemakzucht) niet van in.


En ik krijg als moeder zowiezo moordneigingen van baby's die van liefhebbende moeders worden gescheiden. Zouden ze moeten verbieden. Dat is voor dieren echt niet anders dan voor mensen.

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Amber22 » 14 mei 2022 10:02

dank jullie wel voor het antwoord . Ik vind het ook zielig dat we ze moeten scheiden . maar de 2 lammeren hebben een achterstand gehad omdat we er wat later achter kwamen dat de ooi geen melk kon geven . aan 1 uier :( nu is heeft ze aan de andere kant ook niets meer , :( vandaar dat we de 2ling aan de fles hebben . omdat ze anders dood gaan , we hebben helaas geen ooien meer die moeten lammeren dus door de nageboorte rollen dan kan helaas ook niet meer

we willen het beste voor de schapen en lammeren natuurlijk . gelukkig zijn de fles lammeren met zen 2 dat scheelt wel weer . we hopen dat ze snel bij de rest kunnen maar dat zal nog niet snel gebeuren helaas

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Amber22 » 14 mei 2022 10:06

Pearlsofpassion schreef:Ik vind het ook zielig. Zieliger dan nog even langer in de stal blijven bij haar kinders.
Als haar lammeren achterblijven kan de rest van de groep haar (idd voor een week of zo) toch gestolen worden. En als de lammeren er dan later bij komen staan ze er alleen voor.
Ik zie er het voordeel (anders dan gemakzucht) niet van in.


En ik krijg als moeder zowiezo moordneigingen van baby's die van liefhebbende moeders worden gescheiden. Zouden ze moeten verbieden. Dat is voor dieren echt niet anders dan voor mensen.

het is helaas niet als gemakzeugd . omdat de lammeren dus echt melk moeten hebben uit de fles , als ze wel melk had dan had ik dit topic niet aangemaakt

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 mei 2022 16:59

Maar ze kan toch bij de lammeren binnen blijven?
Of wat kom je dan precies vragen?

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Amber22 » 14 mei 2022 20:44

Mijn vraag is hoe mensne dit doen . Wand de ooi moet met de kudde mee naar buiten . En de lammmerne moeten binnen blijven

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 mei 2022 21:57

Als de ooi mee naar buiten moet.
En de lammeren niet mogen.
Dan worden ze gescheiden he. Dat kan niet anders he.

Ik vraag me af waarom de ooi niet binnen mag blijven. Dat lammeren fles geven op de wei lastig is, kan ik me wel voorstellen.

Amber22
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2021 12:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor Amber22 » 14 mei 2022 23:05

De ooi heeft geen melk meer helaas . En moet van men baas naar buiten met de rest . Waarom geen iedee maar . Dan worden ze inderdaad gescheiden . Wij vinden dit ook niet leuk . Ik had het topic niet moeten maken

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Fles lammeren

Berichtdoor tuff cookie » 15 mei 2022 08:41

Ik begrijp wel dat je gehoopt had op een ander antwoord maar jammer genoeg is dat er niet.


Terug naar “Schapen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten