Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Eenden ei komt niet uit
Eenden ei komt niet uit
SPOED:
Hallo allemaal,
ik zit vandaag op dag 31 van het uitbroeden van een eendenei in de broedmachine, echter lijkt er geen voortgang te zijn. Gisteren was het eendje hevig aan het pikken maar uiteindelijk is het ei niet aangepikt, is het normaal dat het eendje er met 31 dagen nog niet is? ik heb het idee dat het eendje minder actief wordt. Ik begin me een beetje zorgen te maken, hoe nu verder? Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet,
Nora
Hallo allemaal,
ik zit vandaag op dag 31 van het uitbroeden van een eendenei in de broedmachine, echter lijkt er geen voortgang te zijn. Gisteren was het eendje hevig aan het pikken maar uiteindelijk is het ei niet aangepikt, is het normaal dat het eendje er met 31 dagen nog niet is? ik heb het idee dat het eendje minder actief wordt. Ik begin me een beetje zorgen te maken, hoe nu verder? Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet,
Nora
Re: Eenden ei komt niet uit
Dag 32: Update, het ei beweegt en het eendje is weer aan het pikken, echter valt er nog niks te zien en is het ei nog niet aangepikt.
Ik zou nog even geduld hebben. De broedduur voor eendeneieren varieert nogal: van 24-32 dagen, dus eigenlijk is er nog niks aan de hand.
Is de luchtvochtigheid optimaal ?
Ja de luchtvochtigheid is rond de 70
Ah oké, vandaag dag 33 en nog geen teken van het eendje, ik heb toch maar even geschouwd en ik zie nog niks gebeuren in de luchtkamer, het eitje beweegt wel, maar geen gepiepMilMol schreef:Ik zou nog even geduld hebben. De broedduur voor eendeneieren varieert nogal: van 24-32 dagen, dus eigenlijk is er nog niks aan de hand.
Vooral niet kijken , schouwen , aanzitten enz. Elke keer dat jij kijkt , of het ei eruit haalt , daalt de luchtvochtigheid in een klap. Gewoon laten liggen , zorgen dat alles klopt , en dat je alles klaar hebt , en in huis , voor als het kuiken geboren is.
Update:
Verdrietig nieuws, ik zag dat het het eendje niet lukte dus ben begonnen met helpen, echter bewoog het al niet meer, het had ook geen kans gehad, bijna alle eidooier was er nog.
Bedankt iedereen voor alle hulp en tips.
Nora
Verdrietig nieuws, ik zag dat het het eendje niet lukte dus ben begonnen met helpen, echter bewoog het al niet meer, het had ook geen kans gehad, bijna alle eidooier was er nog.
Nora
- Kip La La
- Moderator
- 14
- Land: Nederland
- M/V: V
Wat jammer
- jantien
- 20
- Land: nederland
- M/V: V
Ahhh wat sneuNora24 schreef:Update:
Nora