Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.

Nieuwe ren, nieuwe kipjes

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
Evy Silkie
Land: Belgie
M/V: V

Re: Nieuwe ren, nieuwe kipjes

Bericht door Evy Silkie »

Annabella schreef:wowie echt een kippenparadijsje heb je daar! :ilove: :ilove:
Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor aparte verblijven?
Verschillende redenen, het hok van de zijdehoenders zit vol genoeg met 6, ook wilde ik een haan maar liever niet bij mijn meisjes omdat ik geen bevruchte eieren wilde bij hen, ook bang voor hun mooie verenkleed en ik wilde hun groepsdynamiek niet verpesten met een ander ras erbij. Ze komen goed overeen, de leider heeft maar 1 oogje en ik wilde haar positie niet lastiger maken en er zit nog een zielepootje bij die nu al onder aan de ladder hangt. Je hoort vaak dat zijdehoenders gepest worden door andere rassen dus is het allemaal een beetje een sentimentele keuze naar mijn dames toe.

Toen ik mijn zinnen zetje op een echt mini ras wilde ik ook een overdekte ren wegens angst voor roofvogels. Dus dat werd ook een apart verblijf. Het verblijf van de zijdehoenders overdekken is zo goed als onbegonnen werk en eigenlijk lopen ze overdag onbeperkt los in een groot stuk braakliggend terein onder een gigantische boom. Voor hen kies ik dus eerder voor de vrijheid ipv perfecte veiligheid. Ze hebben wel veel schuilplaatsen.
Annabella
Land: Netherlands

Bericht door Annabella »

ah ja begrijpelijk. dat is natuurlijk een pittige toestand, een haan bij die kleine floefjes.
ik vroeg het me af omdat ik zelf totaal ongeïnformeerd een wyandotte kriel bij mijn twee Barnevelder kriel heb gezet. En dat gaat verder prima (na een paar dagen waar de wyandotte het flink te verduren kreeg). Nu gaat het heel gemoedelijk maar je merkt toch een verschil in temperament. En de barnevelders willen op het nachthok slapen , dat is niet de wens van de wyandotte maar ja ze gaat er maar in mee. Dus ik vroeg me af wanneer mensen wel en niet kippenrassen bij elkaar zetten. nog een hoop te leren :)
tuff cookie
15
Land: nederland

Bericht door tuff cookie »

Over het algemeen kun je wel stellen dat een bepaald ras een bepaald temperament heeft. Maar er zijn binnen een ras ook verschillende individuen die daarvan kunnen afwijken. Je moet het maar net treffen. Eigenlijk zoals mensen ook verschillende karakters hebben.
Evy Silkie
Land: Belgie

Bericht door Evy Silkie »

Ik ben natuurlijk ook zeer zindelijk als het op het welzijn van mijn dieren aankomt. :-)

Ik denk dat de meeste mensen maar wat te samen gooien en dat dat meestal wel lukt, ook omdat ze het niet constant in de gaten houden en dus problemen niet zien of de lichaamstaal van dieren niet kunnen lezen. En ik veronderstel dat meestal er uiteindelijk wel vrede komt tussen de dieren, maar ik zou te bezorgd zijn.

Overigens is het nieuwe kipje al volledig ingeburgerd, ze mag al mee in een hoopje bij elkaar slapen en staat al samen met haan en hen op de kleine boomstammetjes. Ook heeft ze de andere leren gras eten, dat deden de kleintjes maar sporadisch terwijl het haar grote hobby is. Deze morgen zag ik ze plots alle 4 op een rijtje enthousiast grasjes pikken! Zo schattig.

Ik hou wel van het rustige Chabo karakter.
tuff cookie
15
Land: nederland

Bericht door tuff cookie »

Leuk :-D
Plaats reactie