Verschillende redenen, het hok van de zijdehoenders zit vol genoeg met 6, ook wilde ik een haan maar liever niet bij mijn meisjes omdat ik geen bevruchte eieren wilde bij hen, ook bang voor hun mooie verenkleed en ik wilde hun groepsdynamiek niet verpesten met een ander ras erbij. Ze komen goed overeen, de leider heeft maar 1 oogje en ik wilde haar positie niet lastiger maken en er zit nog een zielepootje bij die nu al onder aan de ladder hangt. Je hoort vaak dat zijdehoenders gepest worden door andere rassen dus is het allemaal een beetje een sentimentele keuze naar mijn dames toe.Annabella schreef:wowie echt een kippenparadijsje heb je daar!
Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor aparte verblijven?
Toen ik mijn zinnen zetje op een echt mini ras wilde ik ook een overdekte ren wegens angst voor roofvogels. Dus dat werd ook een apart verblijf. Het verblijf van de zijdehoenders overdekken is zo goed als onbegonnen werk en eigenlijk lopen ze overdag onbeperkt los in een groot stuk braakliggend terein onder een gigantische boom. Voor hen kies ik dus eerder voor de vrijheid ipv perfecte veiligheid. Ze hebben wel veel schuilplaatsen.