Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.

Verstoten kuiken

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Plaats reactie
Jimehv
Land: Nederland
M/V: M

Verstoten kuiken

Bericht door Jimehv »

Hey hallo,
Ik heb een vraag over mijn kuikens, ik heb nu bijna 12 week oude kuikens een 4 tal die samen met de moeder en 2 andere kippen in de ren zitten.
Maar 1 van de kuikens wordt steeds aangevallen. Het lijkt niet op het stoeien wat er normaal gesproken gebeurt van 1 tegen 1 maar dit kuiken specifiek wordt door alle andere aangevallen als hij dichtbij komt of wil eten of drinken. Ze hebben zijn of haar kam tot bloeden gepikt en dit blijft eigenlijk sinds eergister doorgaan. Hij kan wel boven op een stok springen om veilig te zitten maar zodra hij naar beneden komt krijgt hij het weer van alle andere.

Is dit normaal gedrag? Zou ik hem voortaan appart moeten houden? Ik weet niet echt wat ik moet doen maar het ziet er enorm sneu uit.

Ik heb hem voor de zekerheid nu wel appart van de rest.
lnge
Moderator
20
Land: nederland
M/V: V

Re: Verstoten kuiken

Bericht door lnge »

Probeer er 1 ander kuiken bij te zetten. Het kuiken later in zijn eentje terug zetten gaat anders nooit meer lukken.
frankip
15
Land: nl

Bericht door frankip »

Zet m zowiezo apart , met een broertje of zusje. Hoe groot is je ren ? Misschien kun je daar een hoek van enkele m2 in maken voor de kuikens , zodat de rest er niet bij kan , maar nog wel ziet.
Pearlsofpassion
5
Land: Belgie
M/V: V

Bericht door Pearlsofpassion »

Het is niet normaal nee.
Was het altijd al zwakker oid?
Zodra er bloed te zien is, is het wel normaal dat er daarnaar gepikt wordt. Dus dat moet eerst genezen voor je nog wat kan proberen. Misschien heeft het kuiken zich gewoon per toeval verwond en heeft dat het getriggerd. Of misschien is er toch meer aan de hand.
Welk geslacht heeft dit kuiken? En de anderen?
Jimehv
Land: Nederland

Bericht door Jimehv »

Bedankt voor de tips, het geslacht van het apparte kuiken is volgens mij een hen, de andere kuikens zit nog 1 hen en 2 hanen bij, zn kam is intussen genezen en de ren is 3x3 hoewel ze soms ook buiten de ren komen om eens rond te scharrelen. Bedankt voor de tips alvast
frankip
15
Land: nl

Bericht door frankip »

Als ze met 7 kippen , dus 4 kuikens , moeder en 2 andere kippen in een ren van 3 x 3 zitten , slaat de verveling natuurlijk snel toe. Dan kan er eerst uit verveling naar iets of iemand gepikt worden , wat snel omslaat in gewoonte. Ik zou op dat beperkte oppervlak kiezen voor minder kippen , en ze dingen aanbieden , waarmee ze bezig kunnen zijn.
Plaats reactie