Goedemiddag,
Wellicht een leken vraag maar hoeveel moet ik mijn kippen bijvoeren (met legmix)
Ik heb 3 amrocks. Ze hebben een binnenverblijf(nachtverblijf) van 5m2, daarnaast lopen ze in een ren/weitje van 150m2. Deze staat vol met gras en onkruiden. Ze hebben daarnaast de hele dag onbeperkt water en krijgen 1 keer per dag wat uit de moestuin (met zijn 3-en bijv 1 of 2 appeltjes, een maïskolf of wat anders).
Hoeveel moet ik mijn kippen nu nog bijvoeren. Als ik ze niks ernaast geef lijken ze happy en blij. Als ik ze onbeperkt voer geef (met een step on/auto close bak) dan lijken ze die helemaal leeg te vreten.
Wat is nu het beste om te doen? Bijvoeren of niet? En zo ja hoeveel?
Mijn gedachte is dat ze op de 150m2 meer dan genoeg wormpjes, gras etcetera moeten kunnen eten maar eerlijk gezegd twijfel ik omdat ze het voer zo lekker lijken te vinden
Wie helpt me?
Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Hoeveel moet ik mijn amrocks bijvoeren.
-
- 5
- Land: Belgie
- M/V: V
Re: Hoeveel moet ik mijn amrocks bijvoeren.
Gewoon elke dag een goed handje graan per kip. Houdt het een beetje in de gaten hoe ze het erop doen.