Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Zieke zijdehoender? 1 kant van kop dik
- tuff cookie
- 15
- Land: nederland
- M/V: V
Re: Zieke zijdehoender? 1 kant van kop dik
Snot is besmettelijk, daardoor is het beter om haar apart te houden.
Met terug zetten moet opnieuw de rangorde worden bepaald vandaar het pikken. Als kippen ziek zijn worden ze ook gepikt omdat ze zwakker zijn. Kippen laten daarom niet snel zien dat ze ziek zijn.
Met terug zetten moet opnieuw de rangorde worden bepaald vandaar het pikken. Als kippen ziek zijn worden ze ook gepikt omdat ze zwakker zijn. Kippen laten daarom niet snel zien dat ze ziek zijn.
Enig idee hoe snel we iets zouden kunnen merken van de werking van de doxycycline?
De dierenarts had het over een dag of 3.. Vandaag de 3e keer medicijnen gegeven, maar het lijkt nog niet veel verlichting te geven. Oogjes zitten nog steeds dicht, de boel is gewoon nog steeds opgezwollen. We houden maar een bakje water voor haar koppie, zodat ze wat kan drinken, want ze ziet het niet staan.
We hebben haar inderdaad maar gewoon binnen neergezet. Hopen dat, wanneer ze straks hopelijk weer beter is, het terugkomen in de groep niet te lastig zal zijn.
De dierenarts had het over een dag of 3.. Vandaag de 3e keer medicijnen gegeven, maar het lijkt nog niet veel verlichting te geven. Oogjes zitten nog steeds dicht, de boel is gewoon nog steeds opgezwollen. We houden maar een bakje water voor haar koppie, zodat ze wat kan drinken, want ze ziet het niet staan.
We hebben haar inderdaad maar gewoon binnen neergezet. Hopen dat, wanneer ze straks hopelijk weer beter is, het terugkomen in de groep niet te lastig zal zijn.
- tuff cookie
- 15
Ik denk dat je morgen iets verbetering ziet.
Ohhh, dat hoop ik zo.
Het is zo'n zielig hoopje kip nu
Het is zo'n zielig hoopje kip nu
- tuff cookie
- 15
Ja, kan me goed voorstellen. Ik duim voor je !
-
- 5
- Land: Belgie
Na 2 dagen zie je of antibiotica aanslaat.
Heb je doxycycline gekregen?
Heb je doxycycline gekregen?
Ja, doxycycline.
Alleen hebben we hier een echte vee-arts, dus niet echt een kippen-man.
De doxycycline die we gekregen hebben is bestemd voor honden en katten (maar goed, doxycycline=doxycycline lijkt me).
Voor de dosering heb ik teruggebeld, die leek me te hoog voor ons schrielkipje.
Als we morgen nog geen verbetering merken (maandagochtend heeft ze d'r eerste pil gehad), helpt het dan niet? Moeten we dan terug naar de dierenarts en om iets anders vragen?
Alleen hebben we hier een echte vee-arts, dus niet echt een kippen-man.
De doxycycline die we gekregen hebben is bestemd voor honden en katten (maar goed, doxycycline=doxycycline lijkt me).
Voor de dosering heb ik teruggebeld, die leek me te hoog voor ons schrielkipje.
Als we morgen nog geen verbetering merken (maandagochtend heeft ze d'r eerste pil gehad), helpt het dan niet? Moeten we dan terug naar de dierenarts en om iets anders vragen?
-
- 5
- Land: Belgie
Ja, dan zou ik toch eens teruggaan. Het zou nog niet over moeten zijn, maar enige verbetering zou toch moeten.
Om 08.00u zijn ze telefonisch weer bereikbaar....
Net even gaan kijken, maar het schiet echt niet op met d'r
Net even gaan kijken, maar het schiet echt niet op met d'r