Goede middag,
Ik heb een kip met een krop die voelt als een bal water. net iets kleiner als een tennisbal
Nu heb ik op dit forum gelezen dat je de kip op zijn rug moet leggen en de inhoud naar de snavel toe masseren.
Dit geeft bij mij nog geen resultaat. Nu durf ik ook niet te hard te masseren.
Hoe hard moet/mag ik masseren en zijn er nog andere tips en ervaring.
Sinds kort kunnen de kippen buiten lopen op het gras. Wat van te voren wel gemaaid is zodat het niet te lang is.
Ik ben er nu een beetje op gaan letten bij andere kippen
Hier word een beetje wantrouwig van want er zitten soms grote verschillen in de kroppen van mijn kippen rond het zelfde tijdstip. bijvoorbeeld net voor ze de stok op gaan. Maar misschien zie ik spoken.
Wanneer is een krop te groot en hoe moet hij aanvoelen.
Een beetje in de stijl van zo groot als een ... of zo zacht als een ...
De kippen krijgen onbeperkt legkorrel gedurende de hele dag.
Ook onbeperkt maagkiezel en schelpen grit.
De soorten kippen staan in mijn onderschrift.
Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Hoe stevig krop masseren
- tuff cookie
- 15
- Land: nederland
- M/V: V
Re: Hoe stevig krop masseren
's Morgens moet de krop van een kip leeg zijn, dus voor ze van de stok af gekomen zijn en nog niet hebben gegeten. Als er dan geen eten in de krop te voelen is dan is er niets aan de hand met je kippen.
-
- 5
- Land: Belgie
En ook als je dan nog wel iets zou voelen maar hij is duidelijk leger dan 's avonds, de inhoud is vrij soepel en de kip doet normaal, dan kan het zijn dat het bij haar hoort.
Ik had zo'n kipje en die is 11 jaar geworden. Vooral de laatste jaren hing haar krop duidelijk en werd die ook niet compleet leeg.
Er zit dus ook wel wat verschil in tussen kippen.
Als je een zurige geur waarneemt uit de bek, dan is er ook wat mis.
En als de inhoudt super hard wordt ook.
Ik had zo'n kipje en die is 11 jaar geworden. Vooral de laatste jaren hing haar krop duidelijk en werd die ook niet compleet leeg.
Er zit dus ook wel wat verschil in tussen kippen.
Als je een zurige geur waarneemt uit de bek, dan is er ook wat mis.
En als de inhoudt super hard wordt ook.
-
- 5
Gisteren toevallig een aantal kippen van stok gehaald 's nachts. En de oudere dames (3 jaar) hadden beide in de voormiddag nog inhoud in de krop, terwijl de jeugd van dit jaar een volledig lege had. Beide dames zijn gewoon gezond. Het is dus niet zomaar reden tot paniek als er 's ochtend nog iets in zit.
Het heeft inderdaad misschien ook wel met ouder worden en legaf raken te maken.
Zolang ze nog niet die typische beweging maken (soort kokhalzen) en ze er nog fris bijlopen zal het wel goedgaan.
Zolang ze nog niet die typische beweging maken (soort kokhalzen) en ze er nog fris bijlopen zal het wel goedgaan.
- tuff cookie
- 15
- Land: nederland
Vooral bij de zwaardere rassen zie je de krop wel zitten wat veel minder het geval is bij de lichtere landrassen.
-
- 5
Ah ja, dat kan ook nog. Ze dragen hun borst meer naar voren.
De 3 kippen waar ik over spreek waren allemaal raszuiver brahma kriel.
Maar dat neemt niet weg dat er 's ochtends dus nog inhoud in de krop kan zitten zonder dat dat meteen iets is om je zorgen over te maken.
De 3 kippen waar ik over spreek waren allemaal raszuiver brahma kriel.
Maar dat neemt niet weg dat er 's ochtends dus nog inhoud in de krop kan zitten zonder dat dat meteen iets is om je zorgen over te maken.