HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor brenda17 » 26 jul 2010 16:31

Zag pas trouwens ook iemand die een zogenaamde kippenopvang had. In een andere advertentie bood die slachtkippen aan. Precies hetzelfde liedje.

Kiptaro
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2009 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Kiptaro » 01 aug 2010 11:48

MIC schreef:
Kiptaro schreef:vind dit een beetje overdreven om eerlijk te zijn, ALS mensen inderdaad misleidende informatie geven en zeggen dat ze bijvoorbeeld niet gevoerd worden snap je wel, maar deze man bied ze aan als voedsel, wat zijn goed recht is, er is vraag naar dus wat is het probleem.

Over levend voer of ingevroren voer, hoe denk je dat jonge muizen, ratten etc in worden gevroren, dat ze eerst een voor een dood worden gemaakt om vervolgens ingevroren te worden? die gaan gewoon met zn alles zo de diepvries in, en dan gaan ze langzamer dood dan na een wurggreep van een slang.

Van bij je eerste post voel ik dat je een ongelooflijk GENOEGEN neemt het mes in de wonde te komen draaien ...en oh ja ...er zijn nu eenmaal mensen die kicken als ze anderen (zien) pijn doen, of het nu gaat om een slang die een knaagdier eet of het blijven boren op het onderwerp waar je weet dat je mensen raak met: dat het mooi is om te zien hoe de beestjes LEVEND worden gegeten of LEVEND in de vriezer gaan ... en echt veel afzien. Tja er zijn ook 'mannen' die kicken van hun trouwe vriend te zien vechten met een andere sterke hond of leuk kijken naar stier of hanen gevecht. Stoer man, echt stoer !

Kiptaro schreef:Ik wil alleen maar zeggen dat er mensen zijn die andere dieren houden als hobby en deze mensen willen net zoals jullie op de mooiste manier genieten van hun dieren, en ja levend voer kan inderdaad een plezier zijn om naar te kijken voor veel mensen.

Als je niet wilt dat dit gebeurt, moeten er gewoon simpel weg niet zoveel cavia's geproduceerd worden, want marktplaats word overspoelt met aanbiedingen van jonge cavia's.
Stop met fokken dan is er ook niet zoveel aanbod, en gaat je wens in vervulling.

Om mensen die een andere hobby hebben nou te gaan bombarderen met mailtjes omdat ze toevallig dieren aanbieden die door andere mensen als hobbydieren gehouden worden, MET VOLLEDIG JUISTE INFO (hij zet er naar jou zeggen duidelijk bij dat het dieren betreft die gevoerd mogen worden), dan vind ik het een beetje zielig om daar zo'n probleem van te gaan maken :mrgreen: .

Er zijn nou mensen met andere hobby's, er zal vast wel ergens een mafkees rondlopen die het zielig vind voor zonnebloempitten dat ze worden gevoerd aan cavia's, lets boycot cavia voer !! :crazyeyes:

Ter info caviakenner weten dat ze geen zonnepitten moeten geven, dat blijft nl. gemakkelijk tussen de tandjes hangen.
Knaagdierliefhebbers mogen hier best een topic aanmaken en proberen de dieren uit de nood te halen en hun gevoelens uiten over zulke situaties: wij zijn tenslotte knaagdierliefhebbers ! Het is zeker niet aan jou Kiptaro om je tanden in deze topic te zetten en het pijnlijk onderwerp te accentueren en te willen gaan dicteren wat wij dan wel moeten doen: stoppen met fokken. Wij fokken niet, wij helpen knaagdieren 'uit de nood' ... maar wij zijn wel bewust dat we deze bittere wereld niet te kunnen veranderen dus kom niet zeggen dat WIJ de fok maar moeten stoppen. Als JIJ de stekker weet uit te trekken ... doe maar, wij zullen je eeuwig dankbaar zijn.

En wat betreft de advertentie lees eens beter de topic: de man vraagt cavia's gratis voor zijn zoonTJE ... om de dieren later als voer te gaan verkopen.

Een beetje RESPECT aub, zou wel passen ...



Waarom zou ik mijn mening niet mogen geven op dit topic, het is toch een vrij forum?

Hoezo wij fokken niet? ik lees hier berichten dat mensen beter zouden moeten nadenken voor ze een beest aanschaffen, als er niet zon groot aanbod was van dieren dan zou er vanzelf wel minder voedseldieren op de markt komen, gaan mensen bewuster met de dieren om, etc.

En begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen het voeren van voedseldieren, o.a omdat er genoeg van beschikbaar zijn en ze vrij makkelijk te kweken zijn, invriezen is misschien een pijnlijke dood maar het gebeurt overal, te veel om jezelf continu druk over te maken.
Maar goed, jullie vinden dat jullie er tegen moeten strijden en wie ben ik om dat tegen te spreken, ik geef gewoon mijn mening klaar, en die is ietwat anders dan die van jullie ;)

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor iris » 01 aug 2010 19:08

Levend invriezen, walgelijk.
Ik hoop dat daar wat aan gedaan kan worden.

Ik ben juist blij dat er mensen zijn die zich inzetten voor het welzijn van dieren.
(ben blij dat ze zich er continu druk over maken)
Daardoor zijn er bijna geen stierengevechten meer, geen hele kleine hokjes voor kippen, kistkalveren etc.

Wat de cavia's betreft: deze adverteerder adverteerde met cavia's als voer voor reptielen.
Dat kan en mag.
Maar ook vroeg deze adverteerder cavia's voor zijn zoon, liefst met kooi.
Als je dan alle advertenties las, zag je dat wegens beeindigen hobby de kooien etc en cavia's werden aangeboden.
Hier klopt dus iets niet!

Ik ben een persoon dat het liefst dieren redt en een goed thuis geeft.
Er lopen hier vele dieren in en om huis met allemaal hun eigen verhaal.
Natuurlijk weet ik dat reptielen ook moeten eten, maar ik mag toch wel vragen aan forumleden die een cavia zoeken, eens denken aan zo'n cavia.
Ook vind ik dat je mensen er op mag wijzen dat deze adverteerder hele andere bedoelingen heeft met cavia's.
Geen warm thuis maar een maaltijd voor reptielen.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor brenda17 » 17 aug 2010 10:15

die man zoekt nog steeds cavia's voor zijn zoon MET kooi.
Als je bij de andere advertenties kijkt zie je misschien 5 kooien, heleboel drinkflessen en andere dingen.

Tis gewoon erg... blijkbaar trappen er toch mensen in..

wyandotte-fan
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor wyandotte-fan » 22 dec 2010 18:39

ik ken een fokker die ook welles muizen, ratten, konijnen, en cavias verkoopt als voer maar, meestal zijn dat dieren die doodgeboren zijn gestikt enz. niet vermoordt! hij had bijv. een cavia die was geboren met een scheve kop hij kon alleen maar rondjes lopen en kon bijna niet eten zijn broertjes en zusjes waren 2 x zo groot. soms moet je wel aan een lief diertje ''een eind maken'' en dan als voer verkopen teminste beter dan een gezonde cavia konijn enz.... voeren als je bedenkt wat een bijv. ziek of misvormd diertje doormaakt

of niet????? wreed, maarja :puppydogeyes:





(zal eerlijk zeggen ik eet ook nooit mijn eigen kippen zelfs al is het een ongewenste haan, zij krijgen als het niet anders kan een grafje)
Laatst gewijzigd door wyandotte-fan op 15 apr 2011 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor brenda17 » 31 dec 2010 09:21

Ja oké. Mij maakt het niet zoveel uit dat mensen muizen, cavia's enzovoort voeren aan de reptielen maar je moet niet advertenties gaan plaatsen op marktplaats waarin je beloofd dat de dieren voor je zoon zijn die ermee wil fokken en ze daarna doodleuk als cavia voer aanbied.

Gebruikersavatar
omeletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2011 20:00
Land: belgie
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor omeletje » 27 mar 2011 19:05

ik vind het echt heel erg dat sommige dieren als voedsel dienen voor andere . :huil:
spijtig genoeg is dat de natuur he . Maar mensen kunnen er wel iets aan doen zoals bv. geen levende dieren geven aan reptielen , maar dieren die al dood zijn (gevonden niet vermoord) zo hebben dieren zoals krokodillen en slangen eten , en heeft het voedsel geen vreselijke dood .

Maar ja , sommige mensen zijn daar te lui voor he . :huil: :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
muts
Berichten: 734
Lid geworden op: 13 mar 2008 20:12
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor muts » 27 mar 2011 19:23

en hoe denk je dat die dieren die al dood zijn dan dood gegaan zijn? een dier dat sterft van een ziekte wordt niet opgevoerd.
Dat die man van marktplaats compleet verkeerd bezig is ben ik volledig mee akkoord. Dat hij dan ratten kweekt ofzo.....
Maar voedseldieren zullen altijd blijven bestaan. En ook diepvriesvoer heeft ooit geleefd

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 27 mar 2011 20:31

ik vind het echt heel erg dat sommige dieren als voedsel dienen voor andere .
spijtig genoeg is dat de natuur he


Het is niet de natuur! In de natuur worden geen prooidieren uit hun natuurlijke leefomgeving gehaald om vervolgens ongeveer naast een slang te worden gedumpt. In de natuur heeft elk prooidier als er een rover achteraan zit een kans!! Besef dat goed! Een dier in een glazen bak naast een slang heeft 0,0% kans op overleven, kan niet eens proberen weg te vluchten en dat is zeer onnatuurlijk.


Dode voedseldieren (afgedankte laboratoriumdieren ook) zijn veelal vergast met Co2 wat een afschuwelijke, gruwelijke verstikkingsdood is. Een vechtpartij voor het (dode) dier in kwestie om niet te stikken. Doodsangst zit in elke vezel en is ook aanwezig door de vele stresshormonen in het vlees wat nogal ongezond is.
De mensheid zou zich heeeeeeel diep moeten schamen.

Maar dit is ook alweer oud nieuws en niet een topic wat heel veel kennis over kippen of andere dieren verschaft en wat daarom wel actueel mag blijven, dus Omeletje, kun je even goed kijken en misschien wat meer in de tegenwoordige tijd reageren zoals Mintaka ook al aangaf?

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor diertjes » 13 apr 2011 19:19

hoi,

ik wil al sinds een tijdje een opvang hebben voor dieren die als slangenvoer of voor labratoriums worden gefokt.

dat je het er niet mee eens bent is jouw mening maar andere vinden het goed.
maar na dit filmpje kraai je wel anders:
http://www.youtube.com/watch?v=El1NTGX6 ... ure=fvwrel

groeten diertjes


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten