Ode aan Tobias.....

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor MIC » 09 apr 2011 22:53

Bij zo'n aanval ligt hij op zijn zij en krampt en stuipt.

Kan epilepsie zijn, zelf middenooronstekking kan zo'n verkramping geven

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor monique » 09 apr 2011 23:06

De dierenarts kon niks vinden, ik zou een keer met mijn kat naar die dierenarts gaan en net voor ik weg ging kreeg Tobi een aanval, de eerste die ik zag bij hem. Ik heb hem meteen meegenomen, maar na een volledige checkup kon hij niks aan hem vinden (meneer stond alweer hooi te knabbelen uit zijn vervoersmand op de behandeltafel)
Dus tja waar ik het zoeken moet....? Ik kan ook nog geen verband ondekken...

(heb net online alvast zalf voor hem besteld ;) )

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor MIC » 10 apr 2011 01:12

Om een middenoorontsteking te constateren kan je een RX laten nemen. Heeft hij nooit met scheef kopje gelopen ?
Epilepsie is lastiger, omdat ze inderdaad een crisis krijgen en nadien terug rondlopen.
Ik heb ooit émail gekregen van een oppas die tijdens verlof op de cavia's moest letten van een lid van Knoevel.
Ze kwam eten bedelen en één cavia lag in het huisje meer dood dan levend op haar zij. Wij renden aan in de donkere op zoek naar de cavia buiten, de cavia stapte uit het huisje en ik kon ze zo oppakken (wat 'normaal' niet zou lukken) Buiten een lichte gasbuikjes zag ik niet direct iets beangstigend maar nam ter observatie de cavia mee met een vriendin. De cavia nam thuis gretig bijvoeding aan, ik moest bijmaken (hetgeen bij de eigenares nooit lukte) Babbel at goed en ik stelde de oppas de volgende dag gerust, om 12u 's nachts rende ze uit het huis en begon te stuiptrekken en verkrampen en ze geraakte er niet uit lichaam bleef getorst. Ik heb de DA uit bed gehaald en we hebben Babbel laten inslapen. Ze was aan een status epilepticus, dat is wanneer de ene crisis na de andere komt. Zo wie zo is het iets in het kopje.
Casper heb ik ook zo terug gevonden kopje geheel opzij en hij kon niet meer op zijn pootjes, hij was goed bij de pinnen en hij wou nog veel bijvoeding eten (hetgeen hij kreeg) maar ik heb hem laten inslapen. Hij woog nog 605gr, het was wel geweest ...

Er is nog een spray dat je kan kopen voor zijn pootjes dat is Cothivet, super spul ! zalven en nadien spray deed ik bij Amy (talcyste)

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: Tobias is oud.....update

Berichtdoor Sjaakje » 10 apr 2011 01:19

Afbeelding


:ilove: :ilove: :ilove:
Wat is het toch een schatje om te zien zo.....

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor diertjes » 13 apr 2011 19:08

hoi,

is dat de tobias uit het verhaal van boris?
groeten diertjes

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor nel » 13 apr 2011 19:50

diertjes schreef:hoi,

is dat de tobias uit het verhaal van boris?
groeten diertjes


Ja, De Enige Echte Tobias :-D

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor monique » 19 apr 2011 00:08

Mic schreef:Casper heb ik ook zo terug gevonden kopje geheel opzij en hij kon niet meer op zijn pootjes, hij was goed bij de pinnen en hij wou nog veel bijvoeding eten (hetgeen hij kreeg) maar ik heb hem laten inslapen. Hij woog nog 605gr, het was wel geweest ...


Ik heb net je stukje van casper gelezen, herkenbaar en dus slikken.....

Tobias eet de oren nog van mijn hoofd met zijn papje erbij. Zijn voetzooltjes reageren goed op de knoevel zalf, en verbinden hoeft niet meer. IK ben blij dat dat wat verlicht is voor hem..
Maar ik ben twee dagen weg geweest en toen ik terug kwam was hij alweer zoveel ouder...meer slapen, meer wegkruipen, weer even weg van het hier...

Oogjes dieper, maar de glans komt steeds weer terug. Wat zijn het toch een karaktertjes.
Elke dag zeg ik hem gedag, ik hoop dat hij zelf kan en wil gaan......

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor Lies » 19 apr 2011 00:15

Hoe oud is hij eigenlijk? Ik vraag me dat ineens af. Het is te hopen inderdaad dat hij zelf de rust vindt om te gaan..

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor MIC » 19 apr 2011 01:38

Ja ik ken het verlof probleem en zelf een weekendje kan voor zulke mannekes tellen, ze zijn afhankelijk. Als je langs hier moet is Tobias welkom hoor ... en als het je helpt kan ik vragen aan Birgitte (je weet wel waar we ons hebben ontmoet)

Blij dat de zalf helpt, dat is weer een probleempje minder voor Tobias.

Wanneer de ogen zo ingedoken zijn is het wel de moment dat hij pijn heeft en is Spirea met Wilgenbast een goede dagelijkse ondersteuning. Als ik het zo lees denk ik toch ook helemaal aan Casper. Casper en mama Amy waren speciale cavia's, je kent de satijnziekte en de satijnlook. Amy huppelde al een tijd de 1ste sprongetjes, zij had geen satijnlook maar was wel zijdezacht (zo was ook haar dochter Musti en zoon Casper: zijdezacht) Plots had Amy last van de achterpoten en deed de DA (van Knoevel) een reflextest van de achterpoten (die was niet ok) en nam een RX, Amy had de satijnziekte. Bij Casper kreeg ik het vermoeden door zijn kaken, je ziet werkelijk -wanneer je het weet- de kaken boller worden (zowel bij Amy als Casper) wij namen een RX en ja hoor ... Casper had ook de satijnziekte vooral op de kaken. Dus sinds oktorber 2010 wist ik waar ik naartoe ging met Casper. Ik heb het idee dat Tobias het ook heeft op zijn kaken en heupen (foto), steeds die ups & downs zijn heel typisch en eigenlijk wanneer je denkt nu gaat hij vertrekken komen ze er weer uit met steeds wat grammetjes minder en nog meer vechtlust. (althans zo was het bij Casper)
Nu heeft Tobias wel een stuggere vacht dan een gladhaar waardoor je het waarschijnlijk niet voelt maar een digitale RX geeft je zeker antwoord.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Tobias zijn tanden vallen uit elkaar/ tobi is oud...

Berichtdoor monique » 19 apr 2011 07:45

Dank je wel Mic,

@ Lies, Tobias is 6 jaar..

Toob krijgt overigens spirea en celzouten en vitaminen bach en de hele mikmak ter ondersteuning, dus geen zorgen ;)
Persoonlijk zie ik op dit punt niet zo het nut van rontgen. Als het niet meer gaat dan zal ik er voor hem zijn om hem in te slapen en als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het moment nog ver weg is dat hij of zelf gaat of het niet meer gaat....

Voorlopig maar weer eens even een bordje groen snijden, meneer zat net gewoon al weer klaar ;)


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten