zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor gerda haubourdyn » 09 feb 2012 13:11

Ze komen van het HIMALAYA gebergte en kunnen tegen de kou...staat op internet.
Maar hier vluchten ze steeds het nachthok in na een korte wandeling op het terras,want in het gras ligt sneeuw en daar willen ze helemaal niks van weten.

Ik deed het hok dicht en zag dat ze tegen mekaar geplakt stonden te rillen,dus zette het luik terug open.
Ze renden naar binnen en gedaan met wandelen.

Zo lang het vriest en er sneeuw ligt blijven deze "koude kiekens" gewoon binnen.


Hopelijk is deze kou snel voorbij,en kunnen ze weer de tuin in.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor jantien » 09 feb 2012 14:19

Laat asjeblieft met dit soort temperaturen de dieren zélf weten wanneer ze naar buiten of naar binnen willen!
Dat kunnen ze prima zelf regelen :mrgreen:

Ik had het al eerder geraagd: ik kan jouw hokken niet zien :?:

Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor Peppie » 09 feb 2012 15:44

Ik moet zeggen dat mijn zijdehoentjes er ook maar zielig bij zaten in de sneeuw.ik heb alleen maar een wei en een kleine overdekte ren onder het hok,maar hier durfden ze niet in omdat daar de twee dikke leghennen inzaten.hun veren aan de poten zaten helemaal vol met klonten ijs en sneeuw. Nu heb ik ze wel nog buiten zitten,maar in de overdekte hondenren en hun nachthokje erin gezet . Ze vinden het zo wel goed volgens mij en scharrelen vrolijk door de ren en gaan alleen s'nachts' hun hokje in. Van de kou hebben ze geen last,maar die sneeuw vonden ze maar niks. Ze zitten overigens zo dik in hun veren dat het net bolletjes wol lijken :mrgreen:

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor KipjeBrecht » 09 feb 2012 17:35

Mijn zijdehoen brunette moet er ook niets van weten. Blacky heeft er eens vlug over gelopen, gesprongen, gevlogen, ... maar dan weer vlug in de sneeuwe gedeelte. Ze eten het wel graag op :gutgut: Gelukkig is de sneeuw bijna weg!

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor gerda haubourdyn » 09 feb 2012 17:56

Jantien, het hok stond op een site, men zoon had dit gedaan want ik kan dat niet.
Per ongeluk heb ik iets verkeerd gedaan en de foto's waren weg.
Het hok is een kinderspeelgoedhuis 160x160x160 met glas in de deur en een raam.Dubbelwandig en geisolleerd.
Als het dicht blijft is het er warm in, en de kipjes voelen dat verschil.Ik ga verschilllende keren per dag naar het hok, en ze weten dat ze dan meteen buiten kunnen via de deur.Ik zet echter hun luikje een paar keer per dag open, enkelen komen dan buiten, maar even snel weer naar binnen.Als ze dan na een half uur niet meer buiten komen sluit ik het hok om de kou buiten te houden.Wij wonen hier heel open en de noordoostenwind is hier ijskoud.Ik zie ze véél liever rond lopen,maar als ze zelf de beschutting van het hok opzoeken krijg ik het niet over men hart hen buiten te zetten.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor Chantal » 09 feb 2012 18:50

Hier geen enkele kip, van klein naar groot die dit weer kan smaken :? ze zijn dus héél blij dat ze een tuinhuis hebben want daar komen ze bijna niet uit :shock: er zitten toch een paar helden tussen. Onze haan komt naar buiten met twee oudere hennen en het witte zijdehoentje die bij de brahma's woont die loopt de ganse dag buiten. In het ander tuinhuis komt er gewoonweg niemand buiten. Ik plaats dan maar eten en drinken in hun huisje. In elk geval zullen ze blij zijn (net als ik trouwens) als die koudegolf voorbij is.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor jantien » 09 feb 2012 19:42

gerda haubourdyn schreef:Jantien, het hok stond op een site, men zoon had dit gedaan want ik kan dat niet.
Per ongeluk heb ik iets verkeerd gedaan en de foto's waren weg.
Het hok is een kinderspeelgoedhuis 160x160x160 met glas in de deur en een raam.Dubbelwandig en geisolleerd.
Als het dicht blijft is het er warm in, en de kipjes voelen dat verschil.Ik ga verschilllende keren per dag naar het hok, en ze weten dat ze dan meteen buiten kunnen via de deur.Ik zet echter hun luikje een paar keer per dag open, enkelen komen dan buiten, maar even snel weer naar binnen.Als ze dan na een half uur niet meer buiten komen sluit ik het hok om de kou buiten te houden.Wij wonen hier heel open en de noordoostenwind is hier ijskoud.Ik zie ze véél liever rond lopen,maar als ze zelf de beschutting van het hok opzoeken krijg ik het niet over men hart hen buiten te zetten.


Als je nou dat luikje eens openhoudt, ik weet zeker dat ze dat toch veel fijner vinden, want dan kunnen ze zelf beslissen wanneer erin en wanneer eruit ;)
En met alles zo potdicht en dubbelwandig en geïsoleerd, heb je dan geen vocht in het hok??
Ik kan me niet voorstellen dat het klimaat in het hok nu zo optimaal is met alles gesloten?
Enne....heb je in dít hok een warmtelamp hangen, zal toch niet?

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: zijdehoenen hebben een hekel aan sneeuw en vrieskou

Berichtdoor gerda haubourdyn » 11 feb 2012 20:23

Het hok is in houten wanden van 4.5cm en daar nog een wand tegen van 2.8cm.Dat is het principe van
EEN MASSIEFBOUW WONING.Dus dat condenseert niet.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten