Kippennamen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Ianthe-Kim
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 mar 2012 09:16
Land: Belgium
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Ianthe-Kim » 09 mei 2012 10:49

Onze kuifhoenhaan: Den John
Zen kuifhoenhennetjes: pimped en croomed

Ons zijdehoentje: Woopy, ze heeft 8 kuikentjes waar er nog maar 2 een naam hebben. witje en houdini
Ons Hollands krieltje: bazinneke

Ons geadopteerd mixje: prutske

3 legkippen: Marie, Antoinette en Flavie

:-)

viv74
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2012 09:29
Land: belgie
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor viv74 » 11 mei 2012 11:43

hey,
onze kipjes noemen Paulien en Paulette!!

groetjes

Gebruikersavatar
Spotlight
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2012 20:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Spotlight » 11 mei 2012 12:53

Mijn twee Orpingtons heten Mona en Lisa. :gutgut:

Er komen nog wat Orpies bij dus de namenlijstjes hier zijn wel handig. :duimop:

Mijn kalkoen heet overigens "De Baron" en zijn hen heet "His Lady". :lol: :mrgreen: :lol: Ik vind het leuk om mijn dieren hun naam te geven. De gekste namen komen omhoog bij het verzinnen van hun naam. ;)

Gebruikersavatar
Pinobeest
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 mar 2012 19:10
Land: Nl
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Pinobeest » 11 mei 2012 13:12

De namen van onze kipjes:

Onze twee chabo's: Hip (de kip) en Chocobo
Onze twee Wyandotte krielen: Mogwai (omdat ze helemaal wit is en altijd zo leuk aan het 'zingen' is) en Morgaine

En we hadden een kipje (chabo) dat Tjiplenok heette, dat is kip in het Russisch.

Gebruikersavatar
Bert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:42
Land: NL
M/V: M
Locatie: Omgeving Apeldoorn

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Bert-Jan » 11 mei 2012 14:26

Onze zoon wil de kippen graag de volgende namen geven:
Krokodil
Kippie Tok
(hij is 4 jaar oud)

Wij zaten meer te denken aan:
Kip Tandoori
Kip Siam
Kip Kerrie
:lol:

Marskip
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jun 2008 14:38
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Wintelre (bij Eindhoven)

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Marskip » 14 mei 2012 11:55

Onze eerste twee kippen hebben we "Tok" en "Spikkel" genoemd.
Waarom heet die Spikkel, tante Mars? Nou, omdat ze uit een gespikkeld ei is gekomen (weet ik helemaal niet, ze was al een aantal jaren toen we ze kregen... :gulzig: )
Toen Spikkel was overleden, kwamen Lilly (Bam Billie, of soms ook Kippelilly genoemd en als ze stout was: "Niet Pikke'Lilly!") en Bertje erbij (ik weet werkelijk niet waarom die zo heette, het was géén haan, maar zo hebben we haar genoemd....) en hadden we drie kippen.
Tok ging dood (ze was al op leeftijd) en we kregen een zwarte kriel van vrienden (omdat we een zwarte kip wilden, maar eigenlijk geen kriel...). Omdat "Zwarte Kip" ook advokaat is, en advocaten tegen elkaar "Amice" zeggen, hebben we haar zo genoemd, maar omdat ze maar een klein, mies kippetje is, roepen we meestal "Miesje"...
Twee zomers geleden ging ons Bertje dood, ze had al langer kropproblemen, moest haar vaak masseren en ben ook met haar bij de dierenarts geweest, maar ze heeft toch een aantal jaren lekker bij ons geleefd, denk ik. In plaats van Bertje, kwam Els. Ik voelde toen ik haar vasthad dat ze "Els" heette. Els was de liefste (en naïefste) kip die we gehad hebben, ja, inderdaad: "gehad hebben", want tot ons groot verdriet is zij er niet meer. Ze zag geen enkel gevaar, liep bv. vlak voor de grasmaaier langs om nog even die sprinkhaan te pakken en "dacht" dat wij haar wel zouden ontwijken en natuurlijk deden we dat ook. Maar haar naïviteit is haar fataal geworden, een roofvogel heeft haar te pakken gekregen ...
Eind vorig jaar kreeg ik van m'n kookgroep twee echte raskippen, Chaamse hoenders. Omdat de oprichters van de kookclubb Marc en Henk heten, hebben we ze niet zo genoemd (dat zijn écht geen kippennamen!), maar wel naar hen vernoemd (naar hun achternamen, dan): Bep Havermans en D'n Dieje van Jansen.
Maar omdat zij een oerras zijn, zijn ze erg schuw en komen never nooit uit de hand eten en aangezien wij kippen houden als huisdier en niet alleen voor de eieren, vinden we Bep en mevrouw Jansen niet echt leuk....('t is net als met mensen, hoe mooier de buitenkant, hoe minder je eraan hebt... :gossip: )
Maar toch willen we ze niet wegdoen uit ons kippenparadijs (lekker helemaal loslopen in onze grote tuin...) en daarom hebben we nu twee jonge New Hampshires: Pippielotta Victualia (oftewel: Pippi) (een mooie rossige, naar Pippi Langkous genoemd) en Sally Crusoë (genoemd naar een Engelse kennis van ons, haar naam is Sally Robinson...)
Zo, hierbij alle namen met de achtergronden hoe ze tot stand zijn gekomen.
Alleen de kippen hebben GEEN ENKEL benul van zichzelf, laat staan van dat ze een naam hebben... da's dan ook wel weer lachen! ;)

Kuni
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 mar 2012 11:53
Land: NL
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Kuni » 14 mei 2012 12:42

marskip wat een prachtig verhaal!
onze dames heten kuni, greti en iep. en we hadden ook nog baby.
kuni is een chabokip en heeft dezelfde "haarkleur" als de skijuf op wintersport. de jongens wisten het meteen. die moet kuni heten! ok dan. als ze stout is, wat maar heel zelden voorkomt, roepen we kunigunde!
greti is ook een chabokip. omdat kuni een oostenrijkse naam heeft, moest zij die natuurlijk ook krijgen.
iep hebben we pas net en is een wyandotte kriel. de jongens hebben de film "iep" gezien en het was meteen duidelijk dat onze nieuwe kip in bestelling zo moest gaan heten. ieperdepiep wordt ze regelmatig geroepen, omdat ze zo'n vrolijk meisje is. kuni en greti zijn echte dames...
tja en dan hadden we baby. ze was ook en chabootje. wat een lieverd ook. de beste vriend van mijn zoon, nog een jonkie, daarom de naam... helaas mocht ze niet oud worden...
het grappig is trouwens, dat het wel lijkt als of onze kippies echt hun namen kennen.

Gebruikersavatar
Scharrel
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 21:23
Land: Duitsland
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Scharrel » 16 mei 2012 23:17

Het begon met:
Toos
Amber
Lady Hawk
Teegra
Chestnut
Truus
Miep
Rooie

Nu heb ik in bezit:
Dolf
Mama Mia (hebben m'n ouders bedacht...) :puh2:
Kitty Hawk
ZZ (spreek uit zie-zie) :lol:
Nog naamloos Wit hennetje
Nog naamloos Tarwe Gezoomd hennetje

Shelycara
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mei 2012 16:45
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Willebroek prov Antwerpen

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Shelycara » 17 mei 2012 13:01

Loesje, Lientje, Liesje en Lientje !!

fijne dag, A-m

Sweety
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2012 14:47
Land: Belgie
M/V: V

Re: Laat hier de namen van je kippen ... misschien een ideetje ?

Berichtdoor Sweety » 17 mei 2012 13:07

Wij hebben cochinkrielen, momenteel slechts 2, maar daar wordt in de toekomst wat aan gedaan. Eerst moeten we de ren vergroten, want met die vossen hier laat ik ze echt niet los lopen!

- zwarte (inmiddels overleden): Nina
- Rosje (de bazin momenteel)
- Ster (onze nieuwe grijs witte kip)

Alle namen werden door mijn 5-jarige dochter gekozen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abyz12345 en 15 gasten