Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Ontwormen tegen gaapwormen
Ontwormen tegen gaapwormen
Ik wil al mijn kippen behandelen tegen alle soorten wormen, maar vooral voor gaapwormen,
welk middel kan ik het beste kopen & waar ?
Ik dacht zelf om naar de dierenarts te gaan, 1 kipje van 14 weken gaapt nu en moet snel behandelt worden, en een kuiken is erg lusteloos en zielig & gaapt ook)
welk middel kan ik het beste kopen & waar ?
Ik dacht zelf om naar de dierenarts te gaan, 1 kipje van 14 weken gaapt nu en moet snel behandelt worden, en een kuiken is erg lusteloos en zielig & gaapt ook)
Re: Ontwormen tegen gaapwormen
Je kunt het beste advies vragen aan je Da. Ik heb een tijdje terug ook een middel gekocht bij de DA en dat heeft wel geholpen.
Alhoewel ik het wel moeilijk vind om te bepalen of ze nu gaapworm hebben of gewoon wat gapen.
Maar in ieder geval zie ik ze nu niet meer gapen.
Succes.
Alhoewel ik het wel moeilijk vind om te bepalen of ze nu gaapworm hebben of gewoon wat gapen.
Succes.
okee ja ik ga ook gewoon heen morgen, en wil langs de dierenwinkel voor de gewone andere wormen.con1954 schreef:Je kunt het beste advies vragen aan je Da. Ik heb een tijdje terug ook een middel gekocht bij de DA en dat heeft wel geholpen.
Succes.
Het is een kleine brahma en die wil ik niet missen
Volgens mij is het middel van de DA voor alle soorten wormen, maar dat hoor je dan wel.
okee dankje, ik hoop het, vind zo zielig gezicht, was al boos op mezelf dat het zondag iscon1954 schreef:Volgens mij is het middel van de DA voor alle soorten wormen, maar dat hoor je dan wel.
- Jan Bollen
- 22
- Land: Belgie
- M/V: M
Kun je de mest en de luchtpijp speciaal laten onderzoeken door de DA op gaapworm? Ik zou graag van een DA een bevestiging hebben dat er gaapworm is vastgesteld. Tot nu toe heb ik enkel maar gelezen dat men denkt dat ze gaapworm hebben maar ik heb nog van niemand gehoord dat er daadwerkelijk eitjes of gaapwormen zijn gevonden bij 1 van de kippen van degene die hier op het forum zitten.
Ik ben er best wel zeker van, ze gaapt behoorlijk en er komt gedurende dag vaak slijm mee, heeft moeite met ademhalen.Jan Bollen schreef:Kun je de mest en de luchtpijp speciaal laten onderzoeken door de DA op gaapworm? Ik zou graag van een DA een bevestiging hebben dat er gaapworm is vastgesteld. Tot nu toe heb ik enkel maar gelezen dat men denkt dat ze gaapworm hebben maar ik heb nog van niemand gehoord dat er daadwerkelijk eitjes of gaapwormen zijn gevonden bij 1 van de kippen van degene die hier op het forum zitten.
Ze meoten zo wie zo ontwormt worden dus doe ik liever alles in 1
- Jan Bollen
- 22
- Land: Belgie
- M/V: M
Er is hier nog nooit iemand geweest die heeft laten vaststellen dat een kip gaapwormen heeft maar er is al dikwijls behandeld tegen gaapwormen. Waarom moet je behandelen tegen wormen? Als je kip snot heeft en je moet een antibioticakuur geven dan is dat heel slecht als je eerst een ontwormingsmiddel hebt toegediend dat eigenlijk niet nodig was.
Ik zal morgen eerst wel is vragen bij de dierenarts.
kan niet echt bedenken wat het anders kan zijn.
Ze meoten zo wie zo ontwormt worden.
- jantien
- 20
- Land: nederland
- M/V: V
Marjo, waarom moeten ze ontwormt worden, zijn er dan wormen vastgesteld in de mest?Marjo89 schreef:Ik zal morgen eerst wel is vragen bij de dierenarts.
Zoniet, dan heeft het geen enkele zin ze te ontwormen, is het zelfs een slechte zaak..
Daarbij zou ik dan niet het ene middeltje bij DA halen en een ander nmiddeltje bij dierenzaak.
Hoe wil je je kippen ziek krijgen
Ik snap Jan Bollen wel.
Gaapworm komt helemaal niet zo vaak voor als men hier wel beweerd.
Als een kip gaapt wil het echt niet zeggen dat het gaapworm is
Ik heb hier bv. nog nooit een dier gehad met gaapworm en heb toch al heeel lang kippen
Beter kun je met het dier én een mestmonster naar de DA gaan en het daar laten onderzoeken.
Dan krijg je ook gerichte medicijnen mee die het dier zullen helpen om beter te worden, mits het nodig is..