Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.
Ontwormen tegen gaapwormen
Re: Ontwormen tegen gaapwormen
IK heb nu iets dat door 't voer moet en verder niet schadelijk is als kip geen wormen heeft
Kuiken gaat gaapt denk niet dat die 't overleeft
HIj gaapt continu en piept daarbij abnormaal.
Kuiken gaat gaapt denk niet dat die 't overleeft
HIj gaapt continu en piept daarbij abnormaal.
- jantien
- 20
- Land: nederland
- M/V: V
Wat zei de DA ervan, ik neem aan dat je het kuiken hebt meegenomen en onderzocht is?
Welk medicijn voor door het voer heb je meegekregen.
Arm ding, ik hoop dat ie het gaat redden
Welk medicijn voor door het voer heb je meegekregen.
Arm ding, ik hoop dat ie het gaat redden
Ik heb hte kuiken niet mee genomen, ik had geen afspraak verder.
Maar gapen kende ze niet echt wat het kuiken vertoonde, was een poeder wat door voer moest heb speciaal voor 1 x mee gekocht en erdoor gemengt.
Ik moet zeggen het gaat iets beter het piepen is er beetje af, geef hem om de paar uur ORS zelf gemaakt, de dierenarts kende het niet
maar hij blijft zo soort van happen naar lucht, zal is zoeken hier wat het kan zijn.
Maar gapen kende ze niet echt wat het kuiken vertoonde, was een poeder wat door voer moest heb speciaal voor 1 x mee gekocht en erdoor gemengt.
Ik moet zeggen het gaat iets beter het piepen is er beetje af, geef hem om de paar uur ORS zelf gemaakt, de dierenarts kende het niet
maar hij blijft zo soort van happen naar lucht, zal is zoeken hier wat het kan zijn.
- jantien
- 20
Hmmm...ik vind dit geen slimme aktie.
Als je dieren ziek zijn en je wilt dat ze beter worden, dan had je beter een rondje gebeld om te weten te komen welke DA in je buurt dan wél wat verstand van pluimvee heeft.
Waarschijnlijk heeft je kuiken aan dit medicijn helemaal niets en zal het doodgaan..
Gemiste kans in mijn ogen en zonde van het dier.
Als je dieren ziek zijn en je wilt dat ze beter worden, dan had je beter een rondje gebeld om te weten te komen welke DA in je buurt dan wél wat verstand van pluimvee heeft.
Waarschijnlijk heeft je kuiken aan dit medicijn helemaal niets en zal het doodgaan..
Dit is de enige echte veearts die er is. En ze hadden echt geen tijd. en hun vinden dit geen spoedjantien schreef:Hmmm...ik vind dit geen slimme aktie.
de rest hier is voor klein huisdier.
- jantien
- 20
Afspraak maken en dan met het kuiken komen kon ook niet?
Nope daarvoor was ik te laat op de dag, ik snap hun ook wel dat geen spoed geval is. Best ego maarja.jantien schreef:Afspraak maken en dan met het kuiken komen kon ook niet?
Ik hoop morgen wel afspraak te kunnen maken.
ik zat eventjes te lezen over gaapworm omdat het is vastgesteld bij een van m'n kipjes. ze had een oog dicht en was erg lusteloos, en gaapte inderdaad veel. Dit had ook snot kunnen zijn maar onder de microscoop waren wormpjes in de poep vastgesteld. Behandeld met panacur susp. alle drie de kipjes, ook die zonder symptomen .
ik schrijf het maar even op omdat ik hierboven lees dat niemand op het forum ook daadwerkelijk gaapworm heeft gehad.
Maar nu zit ik bij elk gaapje: hebben ze het nu nog?
blij te lezen dat ze inderdaad ook gewoon af en toe een gewoon gaapje kunnen doen!
ik schrijf het maar even op omdat ik hierboven lees dat niemand op het forum ook daadwerkelijk gaapworm heeft gehad.
Maar nu zit ik bij elk gaapje: hebben ze het nu nog?
blij te lezen dat ze inderdaad ook gewoon af en toe een gewoon gaapje kunnen doen!
overigens, ze kwakkelde al twee weken , en toen ik een teentje knoflook in het water had gedaan was de dag daarna ogenschijnlijk weer fit ! maar na een week kwam het terug en toen contact gezocht met dierenarts (vogelarts in rotterdam).
dus wel even goed behandeld met voorgeschreven medicatie maar nu na de kuur een kopje water neergezet met een teentje knoflook . voor extra. ik stond wel versteld van de werking eerlijk gezegd
dus wel even goed behandeld met voorgeschreven medicatie maar nu na de kuur een kopje water neergezet met een teentje knoflook . voor extra. ik stond wel versteld van de werking eerlijk gezegd