Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.

Chickenguard accu/zonnepaneel

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Plaats reactie
Upbeat
7
Land: Nederland
M/V: M

Chickenguard accu/zonnepaneel

Bericht door Upbeat »

Onze chickenguard automatisch hok opener/sluiter heeft 4x AA batterijen.

Ik vraag mij af of er een accu(tje) die op te laden is met een zonnepaneel(tje) en die aan te sluiten is op de chickenguard. Zodat je geen risico loopt dat de batterijen leeg zijn en met een half open nachthok zit (in de nacht). Ik controleer vaak wel. Maar als je een keertje weg bent is het fijn dat je er met een redelijk grote zekerheid kunt stellen dat het wel dicht zit.
Stroomkabel trekken is een monsterjob. Kleigrond en +20m de tuin in.

Heeft iemand zelf iets gehobbyt? Of weet iemand of deze werkt voor de chickenguard: https://www.agrishop.nl/voss-farming-so ... riend.html
En zou alleen een zonnepaneel volstaan? Of moet er toch een accu/batterijen (oplaadbaar) set tussen?
lnge
Moderator
20
Land: nederland
M/V: V

Re: Chickenguard accu/zonnepaneel

Bericht door lnge »

Ik heb zelf een stroomkabel en een internetkabel door de bomen naar mijn hokken. Je kan een batterijvervanger met adapter kopen. Maar misschien is die er ook wel met een aansluiting naar een zonnepaneel.
Afbeelding
Te koop bij bol
Jron
Land: Portugal
M/V: M

Re: Chickenguard accu/zonnepaneel

Bericht door Jron »

Beetje te vroeg gereageerd, er is dus een DC adapter voor de chickenguard, hoe je dat aangesloten krijgt op een batterij vraag ik me af.
Plaats reactie