Vol afgunst....

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
montfert
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2007 11:53
Land:
M/V: V
Locatie: 's-Heerenberg

Vol afgunst....

Berichtdoor montfert » 19 mar 2007 19:53

lees ik jullie verhalen over broeden en lekker kuikens krijgen :-x :twisted: :-D
Terwijl mijn dames (hollandse krieltjes) maar niet broeds willen worden.
Nou ja, dat wil zeggen: twee zijn er net wel en dan maar lekker toch weer niet broeds. De hele dag op het nest blijven zitten op nepeitjes,schreeuwen en veren opzetten als je erbij komt.... om er vervolgens toch maar zelf een (echt!) eitje erbij te leggen. Vervolgens weer een paar uur eraf om later toch weer te gaan zitten broeden. Controleerde daarnet de kipjes, maar allen lekker op stok en geen één op de eitjes :-x Dit gaat nu al dagen zo.
Die eigenwijze krengen doen het gewoon expres, om mij te treiteren....
Maar goed, in de tussentijd geniet ik (wel vol jaloezie!) maar van jullie verhalen en foto's.
En ik weet het, geduld is een schone zaak. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Groet,
Reinier.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Re: Vol afgunst....

Berichtdoor Robbedoes » 19 mar 2007 22:27

montfert schreef:lees ik jullie verhalen over broeden en lekker kuikens krijgen :-x :twisted: :-D
Terwijl mijn dames (hollandse krieltjes) maar niet broeds willen worden.
Nou ja, dat wil zeggen: twee zijn er net wel en dan maar lekker toch weer niet broeds. De hele dag op het nest blijven zitten op nepeitjes,schreeuwen en veren opzetten als je erbij komt.... om er vervolgens toch maar zelf een (echt!) eitje erbij te leggen. Vervolgens weer een paar uur eraf om later toch weer te gaan zitten broeden. Controleerde daarnet de kipjes, maar allen lekker op stok en geen één op de eitjes :-x Dit gaat nu al dagen zo.
Die eigenwijze krengen doen het gewoon expres, om mij te treiteren....
Maar goed, in de tussentijd geniet ik (wel vol jaloezie!) maar van jullie verhalen en foto's.
En ik weet het, geduld is een schone zaak. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Groet,
Reinier.

Ha die Reinier; volgens mij zijn de hennen nog eieren aan het verzamelen voor een broed die de moeite waard is gr.Rob

Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 1821
Lid geworden op: 24 okt 2002 23:17
Land:
M/V: V
Locatie: omgeving Arnhem

Berichtdoor Marianne » 19 mar 2007 22:52

Zowel mijn sabelpootkrielen als mijn phoenixkrielen zijn helemaal nog niet aan broedem toe!. Bij mij beginnen ze op zijn vroegst half april, sommige jaren pas eind april, begin mei!
Ik licht niet bij, dus ze beginnen ook pas half maart weer te leggen na de winterstop. Vervolgens maken ze met gemak drie broedrondes, omdat ze na 6 weken het wel gehad hebben met de kuikens en lang doorgaan!
Rustig afwachten dus, het komt vanzelf goed!

Gebruikersavatar
montfert
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2007 11:53
Land:
M/V: V
Locatie: 's-Heerenberg

Berichtdoor montfert » 20 mar 2007 09:33

Ik weet het...rustig afwachten....alleen dat duurt altijd zo lang :(
Ik denk dat het ook nog weer een beetje warmer moet worden.
Het is gelukkig wel leuk om te zien dat anderen al "volop bezig zijn".


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten