Fundering/ondergraven kippenren

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Madelief
Berichten: 412
Lid geworden op: 30 mar 2007 14:43
Land:
M/V: V
Locatie: Utrecht

Re: Fundering/ondergraven kippenren

Berichtdoor Madelief » 06 aug 2017 00:11

Klinkt goed!

Ik heb inmiddels min of meer besloten alles met muizengaas te gaan doen. Toch maar wel. Het schijnt dat het zwartgeverfd wel meevalt met hoe "slecht" je erdoor kijkt. Dan kan ik het nachthok gewoon open laten staan 's nachts :duimop: en hoef ik het voer alleen even af te sluiten als ze vrij mogen lopen. Of zelfs niet, want dan zullen de ratten er overdag niet op af komen met mijn katten (en hond).

Succes!! Ga je er al gauw aan beginnen?

Dat gras zal inderdaad wel geen lang leven beschoren zijn maar idd...voor hoe lang het duurt is het leuk. Ik wil ook graag toch wat groen in de ren, maar zal denk ik kiezen voor een paar stevige struiken en een verwisselbare bak met "kippentuinzaaisels". Maar eerst maar eens beginnen met de bouw....

Lenny
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2019 15:33
Land: Nederland
M/V: M

Re: Fundering/ondergraven kippenren

Berichtdoor Lenny » 13 mar 2019 07:58

Madelief schreef:Klinkt goed!

Ik heb inmiddels min of meer besloten alles met muizengaas te gaan doen. Toch maar wel. Het schijnt dat het zwartgeverfd wel meevalt met hoe "slecht" je erdoor kijkt. Dan kan ik het nachthok gewoon open laten staan 's nachts :duimop: en hoef ik het voer alleen even af te sluiten als ze vrij mogen lopen. Of zelfs niet, want dan zullen de ratten er overdag niet op af komen met mijn katten (en hond).

Succes!! Ga je er al gauw aan beginnen?

Dat gras zal inderdaad wel geen lang leven beschoren zijn maar idd...voor hoe lang het duurt is het leuk. Ik wil ook graag toch wat groen in de ren, maar zal denk ik kiezen voor een paar stevige struiken en een verwisselbare bak met "kippentuinzaaisels". Maar eerst maar eens beginnen met de bouw....


Erg lang geleden, maag ik waag het er toch op.

Hoe is alles je verlopen? Uiteindelijk toch voor het muizengaas gegaan? Als je het nog een keer zou doen, zou je dan wat anders doen?

Ik ben ongeveer hetzelfde van plan. :-)


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten