Zitstok voor Sebright

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Marskip
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jun 2008 14:38
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Wintelre (bij Eindhoven)

Zitstok voor Sebright

Berichtdoor Marskip » 29 mar 2024 21:29

Hoi,
Lang niet meer op hef forum geweest... maar we hebben een "adoptie-kippetje" gekregen (van iemand die ernstig ziek is en haar enig overgebleven kipje weg moest doen).
Ik wist niet wat voor ras het zou zijn en toen ze kwam, bleek het een Sebright... :shock: Heel schattig zo'n klein kipje erbij!
Onze andere kippen (Chaamse hoenders, bruine legkip en 1 Cream legbar) staken hun verbazing niet onder stoelen of banken:"Wat is DÍT??! Het eet onze meelwormen op!! Moeten we dit aanvallen??? Het is toch niet serieus te nemen???" Gelukkig is Anske (wat zo hebben we haar genoemd) zo vlug als kwikzilver en staat ze haar mannetje. Dus het zal wel goedkomen :gulzig:
Maarrrr....ik wil wel een betere zitstok voor haar maken, want volgens mij mag die wel wat smaller zijn. Dus mijn vraag is : hoe breed moet/mag de zitstok zijn voor een Sebright??

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5626
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Zitstok voor Sebright

Berichtdoor tuff cookie » 30 mar 2024 07:20

Gelukkig gaat het desondanks goed. Op den duur went het wel denk ik. Wel heel leuk zo'n vliegensvlug kipje erbij. De stokbreedte voor haar zou ongeveer 3 cm moeten zijn volgens mij.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11796
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Zitstok voor Sebright

Berichtdoor jantien » 31 mar 2024 11:49

Oh die zijn zoo leuk de sebright :ilove:
Ik heb nooit een speciale stok voor ze gehad en zaten gewoon op de stokken en planken waar iedereen op zat.
Planken worden ook vaak zeer gewaardeerd :duimop:

Marskip
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jun 2008 14:38
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Wintelre (bij Eindhoven)

Re: Zitstok voor Sebright

Berichtdoor Marskip » 31 mar 2024 20:59

Wij een afgeronde 3cm brede zitstok voor mejuffrouw gemaakt, springt ze gewoon op de stok van haar grote collega's... :gna:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5626
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Zitstok voor Sebright

Berichtdoor tuff cookie » 31 mar 2024 21:04

:gulzig: Nou ja, dan hoef je niet te denken dat je in gebreke bent gebleven :-D


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten