agressieve haan

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
marjanp
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:19
Land:
M/V: V

agressieve haan

Berichtdoor marjanp » 10 jun 2008 15:16

Als beginneling even een vraagje over onze haan. We hebben een paar wyandotte kippen en twee hanen. Dit zijn kruisingen tussen eebn barnevelder en een wyandotte. Prachtige hanen om te zien, maar eentje is wel erg agressief. Zodra we op t erf komen, vliegt hij ons aan en pikt naar/in je benen en probeert tegen je op te vliegen en dan te pikken. Ik vind dit best eng. De kippen en hanen hebben een tijd om het huis geleefd toen er geen mensen woonden. Zou dat de oorzaak zijn of is er iets anders aan de hand?

kim75
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2008 12:26
Land:
M/V: V
Locatie: drenthe

Re: agressieve haan

Berichtdoor kim75 » 10 jun 2008 15:39

je hebt twee hanen ik zou die agressieffe dan wegdoen,vooral omdat je hem eng vind. ik liet me ook niet aanvallen dan ging hij bij mij ook weg zoals ik ook heb gedaan ,heb nu gelukkig een hele lieve tamme haan gr kim

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: agressieve haan

Berichtdoor Ron » 10 jun 2008 19:39

Volgende keer als je de ren in loopt zorg dat je een hand vol graan bij je hebt.
Zodra de haan op je af stormt dan gooi je het graan voor hem.

Als het dan goed is dan stopt hij en zal geluid gaan maken om zijn hennen te roepen.

Zo niet dan is het probleem wat groter.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: agressieve haan

Berichtdoor cetinel » 11 jun 2008 08:42

aantal weken geleden begon mijn hele lieve tamme haan ook plotseling iedereen aan te vallen,in het begin mij nog niet,dus was ik nog es onterecht trots dat ie mij graag zag. :mrnono:
en toen begon hij ook tegen mij...
heb eigenlijk vanaf dat ik in de ren kwam de haan zelf uitgedaagd: der voor gaan staan,zette die zijn veren op en ging in de houding staan....ikke voet omhoog( ge moest ons zien) en als hij toch aanviel: met mijn voet onder hem(geen schop op het dier geven hè))))de haan met de voet letterlijk"opgepikt" en een eind laten vliegen(paar meters ver vloog hij,en van zodra hij geland was erachteraan.....(niet om nog es te laten vliegen of zo hoor ,gewoon laten merken dat ik het meende) en de hele ren doorgerend,en rondjes gelopen met een fladderende rennende haan en ik derachter.
daarna doodleuk de kippen gevoerd,nog wa in de ren rondgehangen...
bleef uit mijn buurt en kwam pas eten als ik de ren uit was.
de volgende dag: haan komt dichterbij,ik draai me naar hem toe:haan ervandoor...
heeft het sindsdien ook niet meer gedaan,maar das dus geen garantie dat het bij iedereen werkt!
bij mij was het : of afleren,of weg,en daarom wou ik het toch eerst zo proberen
tis ondertussen al een hele tijd geleden dat ie ook nog maar gedreigd heeft(hoop dat dat zo blijft)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten