Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 1250
Lid geworden op: 06 apr 2005 21:27
Land:
M/V: V
Locatie: diepenbeek

Berichtdoor Thomas » 06 apr 2005 22:37

daar word ik zo kwaad van :bad-words:

Gebruikersavatar
lorie
Berichten: 4258
Lid geworden op: 28 dec 2002 22:10
Land:
M/V: V
Locatie: west-vlaanderen

Berichtdoor lorie » 07 apr 2005 08:19

Steefkipje schreef:jullie zeggen dit dan wel maar ik weet zeker dat velen van jullie toch lekker je kippenboutje opeten!


Dit heeft toch niets te maken met het boutje dat wij wensen te eten. Wij kiezen niet voor dergelijke wanpraktijken om dat boutje te verkrijgen.
Mijn boutje mag beter komen van kipjes die op een bedrijf wat ruimte hebben om te scharrelen... en niet zo aangepakt worden.

Lorie

Gebruikersavatar
kippetje
Berichten: 342
Lid geworden op: 06 jun 2003 09:14
Land:
M/V: V

Berichtdoor kippetje » 07 apr 2005 09:05

Diervriendelijkheid is in de moderne landbouw ver te zoeken .
Toch ligt de oorzaak niet alleen bij de boeren .
De consumenten willen hun producten steeds goedkoper kopen , dus werd er massaal van lageloonlanden ingevoerd .
Om dan toch nog overeind te kunnen blijven en te kunnen blijven concureren moeten de boeren " meegaan met de tijd ".
En dan krijg je natuurlijk dit soort toestanden .
En dit niet enkel met kippen maar in alle segmenten van de economie .
Ook de arbeiders worden steeds meer uitgeperst .
Alles moet steeds maar goedkoper . :(

Gebruikersavatar
mice75
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 feb 2004 18:35
Land:
M/V: V
Locatie: Arnhem

Berichtdoor mice75 » 07 apr 2005 10:55

Tsja...is wel een vernuftig systeem...VOOR MAISKOLVEN!!!!

weer zo'n typisch geval van "het gaat om de pegels" ...dat noemen we hier in het Westen nu VOORUITGANG!!!......en ik was al moedeloos van onze maatschappij... :cry:

Gebruikersavatar
kippig
Berichten: 358
Lid geworden op: 08 okt 2004 15:39
Land:
M/V: V
Locatie: omgeving Breda

Berichtdoor kippig » 07 apr 2005 11:09

Shirley schreef:
Steefkipje schreef:jullie zeggen dit dan wel maar ik weet zeker dat velen van jullie toch lekker je kippenboutje opeten!


Wat kunnen WIJ -dierenliefhebbers- eraan doen? :cry: We hebben niets in te brengen, helaas... :evil:


Het enige dat wij kunnen doen is overschakelen op scharrelvlees, of nog beter: biologisch. Kost alleen wel meer, maar aangezien ik eens per week vlees of kip eet, heb ik dat er wel voor over!

pirke64
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 mar 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Uden

Berichtdoor pirke64 » 07 apr 2005 11:53

Toch maar onze eigen jonge haantjes opeten :?:

Ik wilde dit heel misschien dit jaar voor het eerst doen, voorheen gaf ik ze altijd weg aan mensen die het geen probleem vonden ze te slachten. Voor de kippen dus weinig verschil wie ze op eet. Als ik zo'n filmpje zie dan kan ik toch beter een kip opeten die het altijd goed heeft gehad en op een waardige manier aan zijn einde is gekomen dan zo'n massa product kip die niet als een levend wezen wordt behandeld. Triest!

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 07 apr 2005 11:58

pirke64 schreef:Toch maar onze eigen jonge haantjes opeten :?:

Ik wilde dit heel misschien dit jaar voor het eerst doen, voorheen gaf ik ze altijd weg aan mensen die het geen probleem vonden ze te slachten. Voor de kippen dus weinig verschil wie ze op eet. Als ik zo'n filmpje zie dan kan ik toch beter een kip opeten die het altijd goed heeft gehad en op een waardige manier aan zijn einde is gekomen dan zo'n massa product kip die niet als een levend wezen wordt behandeld. Triest!


kan ik me helemaal in vinden perke64,alleen iets zeggen en iets doen is weer wat anders hé ;)
maar nu heb ik een broeds kipje en er liggen eitjes onder en de haantjes daarvan gaan we dus opeten( volgens mijn zus ga ik dat niet kunnen, da zegde nu wel maar ik ken u zegt ze...)......
het merendeel van de mensen weet niet eens dat de dieren die op ons bord belanden zo een miserabele leven en een even slecht einde hebben gehad.......

Gebruikersavatar
honkoop
Berichten: 9593
Lid geworden op: 14 mei 2004 21:12
Land:
M/V: V
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor honkoop » 07 apr 2005 12:41

Ik kan me helemaal vinden in jullie antwoorden, en ik wou dat ik het dus ook kon/kan :? Want ik denk idd dat het beter is om je eigen haantje te eten dan er één halen bij de poelier ;)

Ben wel heel benieuwd of je het kan Cetinel ;)

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 08 apr 2005 13:36

heu.....zullen we maar eerst zien of ze uitkomen( was in gedachten al eventuele plaatsen aan het zoeken waar de haantjes terechtkunnen)
maar bij sommigen weet je dat ze daar ook in de pot belanden, dan kan je ze net zo goed zelf opeten.
heb wel al eens een kippetje van mezelf gegeten( nou ja veel heb ik er niet van binnengekregen) maar eigen uitgebroede kuikentjes die dan groot zijn geworden bij jou...............................
we hebben ons al voorgenomen om ze in elk geval geen namen te geven.
mijn buurvrouw ( haar man houd kippen voor de slacht)zegt dat als ze de kippen voert, ze probeert om niet te lang bij de kippen voor de slacht te blijven hangen, en dat ze zich excuseert bij ze als ze dik genoeg zijn en een dezer dagen eraan moeten geloven.......
ze eet ze daarna wel gewoon op, je weet dan ook wat je op je bord hebt en dat ze een kipwaardig leven hebben gehad.........
pffff we zullen zien of het zal lukken( me and my big mouth)

Gebruikersavatar
martin marcel
Berichten: 2067
Lid geworden op: 31 mei 2004 11:22
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost- Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor martin marcel » 08 apr 2005 13:54

cetinel schreef:heu...//..me and my big mouth)



Big mounth with,.... the hart on the right place...

Ik bewonder al langer je recht door zee oprechtheid ,je zegt wat je denkt en voelt! ( En zijn er hier nog hoor !)

Tuurlijk zal je kipje op tafel belanden, je kan het lekker klaarmaken, iedereen zal smullen ...jij?= zult een hapje nemen, en dan komt het..naamloos of niet, je kent de 'naamloze' en wat je al wist...komt dan.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten