Wormen

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wormen

Berichtdoor moriarty » 28 mei 2018 15:03

Isabel schreef:Dan kan je inderdaad maar voorzichtig zijnen de 3-4 weken aanhouden.

Je hoeft het niet over twee weken te herhalen?


Nee, maar kon wel mest langs brengen dan onderzochten ze het op eitjes.

Afgelopen dagen heel veel poepjes geïnspecteerd, maar geen wormpjes meer gevonden... Nergens. We vermoeden dat de andere dames de bewegelijke sliertjes gelijk weer opeten. :cry:
Laatst gewijzigd door moriarty op 28 mei 2018 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19181
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wormen

Berichtdoor Isabel » 28 mei 2018 15:04

Verstandig idee, hoef je er niet meer AB in te proppen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wormen

Berichtdoor moriarty » 28 mei 2018 15:05

Daarom!

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wormen

Berichtdoor moriarty » 31 mei 2018 11:08

Weekje later (bijna) en de dames lopen nog lekker te scharrelen. Degene met de wormpjes vorige week lijkt ook weer bijgetrokken te zijn (de eerste dagen leek ze nog wat sufjes) en eet lekker met de rest mee. We hebben geen wormen meer gezien (in het geheel niet) en ook niet bij de poepjes die we zien vallen. Met de hitte wel wat meer natte(re) poepjes gezien, maar ze gaan ook best wat water heen in dit weer.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wormen

Berichtdoor moriarty » 07 jun 2018 14:11

Vanmorgen mest van 4 kippen verzameld (de verse hoopjes die we konden vinden) en die zijn naar de dierenarts gebracht. En alles zag er schoon uit, dus dat is fijn voor de dames... hoeven ze niet nog een AB behandeling. Anderszijds hebben we ze er vanmorgen even uitgehaald om ze in te spuiten tegen wat veerluis, dus de dames waren al weer gepikeerd ;) :gutgut:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wormen

Berichtdoor Trea » 07 jun 2018 16:58

Toch wel weer pech met die veerluis.
Voorkomen van veerluis is mogelijk door diatomeeënaarde in de zandhoop te mengen. Sinds de laatste berichten durf ik alleen niet meer met zekerheid te zeggen dat het 100% onschadelijk is voor zulke toepassingen. Meng het in ieder geval met aarde of zand zodat het niet meer stoft.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wormen

Berichtdoor moriarty » 07 jun 2018 18:34

Trea schreef:Sinds de laatste berichten durf ik alleen niet meer met zekerheid te zeggen dat het 100% onschadelijk is voor zulke toepassingen.

Mengde het met het vlas in het hok, maar daar ben ik nu ook even terughoudend mee.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19181
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wormen

Berichtdoor Isabel » 07 jun 2018 19:16

moriarty schreef:En alles zag er schoon uit, dus dat is fijn voor de dames... hoeven ze niet nog een AB behandeling.

:duimop:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wormen

Berichtdoor moriarty » 07 jul 2018 09:14

Vanmorgen vond ik het kipje van de wormen dood in het hok. :(

Gisterenochtend was ze nog enthousiast aan het meescharrelen met de rest van de dames, stond ze als een van de eerste in de trapbakken. Ik heb haar 2 weekjes terug nog op hand gehad en alles voelde goed en zag er goed uit en nu ineens dood. Het enige wat ik zag is wat kale plekjes in de nek (de schaft zat er wel, maar geen veer erop zal ik maar zeggen), maar zag geen veer luisjes of andere beestje lopen. En ze stond redelijk onderaan de pikorde, dus mijn vermoeden was dat ze af en toe te brutaal bij het eten was. Dus ik ga haar toch even naar de DA brengen om te kijken of die kan kijken wat er mis is gegaan. Want dit is wel vreemd, zeker nu het juist dat kipje is.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Wormen

Berichtdoor Fryske » 07 jul 2018 11:09

Wat sneu! Het zal toeval zijn maar goed dat je het even laat nakijken!


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten